L'alumnat de 1r de Teixidores (escola de Gràcia) ha decidit
no fer piscina, assignatura que fan de manera obligatòria a dintre del projecte educatiu, perquè la seva companya Abril, una nena amb autisme, no té el suport necessari per fer-ho.
El trastorn de l'espectre autista és una condició diferent en cada persona que la viu. Tot i això, hi ha unes característiques comunes, i precisament
l'activitat aqüàtica pot ser una eina d'autorregulació molt potent i terapèutica per aquests infants.
Quan el pare de l'Abril es va assabentar que la seva filla no tenia el suport que necessitava per començar l'activitat ho va comunicar al xat de l'escola.
"Això és injust", van dir les famílies. "L'excusa que ens donen és que tenen molta demanda i que no hi ha prou personal de monitoratge"; ens explica el pare.
De sobte un dels infants de la seva classe es va plantar:
"Si l'Abril no es banya jo tampoc", va dir. I a poc a poc es van anar sumant infants. "Estem molt contents amb la resposta i solidaritat de la gent", assegura la família. L'activitat es du a terme a una piscina municipal propera a l'escola.
De fet hi ha molts casos d'infants que com l'Abril no poden participar de certes activitats per la manca de recursos que hi ha. "Vam tenir l'oportunitat d'anar a una altra escola amb suport, finalment no hi va haver plaça, però ara
estem contents que l'Abril estigui aquí pels valors dels infants que són a classe amb ella".
La família espera que l'Abril rebi aviat el suport que necessita. Fins i tot els seus companys i companyes estan disposats a manifestar-se per
reclamar el suport d'una persona que es pugui banyar amb l'Abril i la resta del grup classe.
ACTUALITZACIÓ: L'Ajuntament de Barcelona han confirmat que l'Abril tindrà monitor o monitora el proper dia de piscina.