[inicicentrareport]Entra en vigor un nou codi deontològic en publicitat de joguines a partir de l'1 de desembre del 2022 amb l'objectiu que els anuncis d'aquests productes destinats a la infància siguin més igualitaris, veraços i constructius.
El codi està articulat per 64 normes deontològiques que s'hauran de respectar quan aquest missatge vagi dirigit a menors de 15 anys, amb especial atenció a la franja 0-7 anys per la seva menor vulnerabilitat.
Aquest nou codi substitueix el del 2005 i és un acord entre el Ministeri de Consum i l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ) i Autocontrol, l'organisme independent que regula la indústria publicitària a Espanya.
Segons el Consell Audiovisual de Catalunya quasi el 70% dels vídeos amb publicitat de joguines a internet són sexistes, i 9 de cada 10 vídeos protagonitzats per influencers infantils presenten estereotips de gènere.
A la pràctica què canviarà l'entrada en vigor d'aquest codi?
[GotaVerdaPle]Estarà totalment prohibit mostrar nenes sexualitzades als anuncis
[GotaVerdaPle]S'evitarà l'associació exclusiva de joguines que reprodueixin rols de cures, treball domèstic o bellesa a les nenes, i tecnologia o activitat física a nens
[GotaVerdaPle]No es faran associacions de colors com fins ara sí que passava
[GotaVerdaPle]No es podrà indicar ni explícitament ni implícitament si les joguines són per nenes o nens
[GotaVerdaPle]S'intentarà utilitzar llenguatge inclusiu
[GotaVerdaPle]Les comunicacions comercials hauran d'incloure una descripció del producte clara i entenedora pels infants
[GotaVerdaPle]Es fomentaran valors i aptituds claus per desenvolupar la seva creativitat, empatia i desenvolupament físic i intel·lectual
[GotaVerdaPle]Els anuncis audiovisuals hauran d'incloure pictogrames que aclareixin temes relacionats amb el muntatge, preu o necessitats tècniques
[GotaVerdaPle]Els pictogrames han d'ocupar mínim un 7% de la pantalla i ubicar-se a la part superior esquerra amb una durada mínima de 2 segons
La implementació d'aquest codi vol convertir Espanya en referent europeu en aquest àmbit i pretén impulsar un canvi social per tal de fomentar la igualtat des de la primera infància. [ficentrareport]
Adeu a la publicitat sexista en joguines
Entra en vigor el codi deontològic sobre la publicitat no sexista en joguines

ARA A PORTADA
Publicat el 01 de desembre de 2022 a les 09:12
Actualitzat el 01 de desembre de 2022 a les 10:17
Et pot interessar
-
Actualitat Aquest és el número de desempat de les escoles bressol de Barcelona per al curs vinent
-
Actualitat Ajudes de fins a 100 euros a menors de 16 anys per adquirir ulleres o lents de contacte
-
Actualitat Calendari escolar 2025-26 a Catalunya: festius i vacances
-
Actualitat El nou curs escolar arrencarà el 8 de setembre
-
Actualitat Com és el dia a dia a l'escola dels nostres fills? La sèrie documental que permet descobrir-ho
-
Actualitat Nou de cada deu mares i pares no estan d'acord amb els actuals permisos de naixement