Denuncien el tancament d'una línia d'i3 a una escola de Parets del Vallès que deixa fora 12 alumnes

L'escola Lluís Piquer de Parets del Vallès té un alt nombre d'alumnat amb NESE i tant USTEC com l'AFA defensen que mantenir dues línies és un benefici a favor de l'escola inclusiva

Publicat el 28 d’abril de 2023 a les 14:08
Actualitzat el 28 d’abril de 2023 a les 14:09
[inicicentrareport]Les famílies de l'escola Lluís Piquer de Parets del Vallès estan indignades: el Departament d'Educació ha decidit tancar una de les dues línies d'i3 fet que obliga, ara per ara, 12 infants a matricular-se en un altre centre del poble allunyat dels seus domicilis.

L'escola ha rebut un total de 31 preinscripcions per i3 el curs vinent, sent la pública més demanada a Parets del Vallès. "Es podria haver fet perfectament una classe de 16 infants i una altra de 15", expliquen alguns dels professors amb qui hem parlat.

A més no s'ha tingut en compte la matrícula viva, amb la qual cosa s'acabarien d'omplir les aules. Segons ens expliquen les famílies, aquesta escola està situada al casc antic i reubicar l'alumnat a un altre centre implica en molts casos més de mitja hora de trajecte i deixar infants a dinar al menjador, amb el greuge econòmic que això comporta.

Des de l'AFA de l'escola denuncien que s'està privant a les famílies d'un servei públic, que és l'escola de proximitat. A més, el projecte educatiu del centre és el que les famílies han escollit i és molt diferent del de les altres escoles.
 

Un pare de l'AFA ha fet un estudi sobre l'increment poblacional de Parets del Vallès i assegura que cal mantenir les actuals línies de totes les escoles públiques de cara al curs vinent: segons dades de l'idescat 2021, la xifra d'habitants al Casc Antic era de 6.286 mentre que la de l'Eixample 10.894. A la part de l'Eixample hi ha 3 escoles i en canvi al casc antic 1. L'estudi detalla, també, les edats de la població, la demanda i l'oferta de l'escola pública. 

El sindicat USTEC s'ha afegit a la reclamació: "L'escola té una SIEI i això significa que té un alt nombre d'alumnat NESE" expliquen, "mantenir les dues línies és un benefici per l'atenció a l'alumnat i per tant, en favor de l'escola inclusiva. [ficentrareport]