Novetats literàries en català ideals per aquesta Castaween

Un recull de propostes literàries per a totes les edats de La Galera

Publicat el 27 d’octubre de 2025 a les 14:05

La Castanyada i el Halloween ja són a tocar. Fa dies que els carrers, els aparadors de les botigues i les cases es vesteixen de la celebració més esperada de la tardor. I també ho veiem en les novetats literàries, si entreu a qualsevol llibreria trobareu un munt de novetats que us inspiraran per viure aquesta època de l'any. Recordeu que la lectura ens fa créixer, aprendre i gaudir des de ben petits.

De la mà de l'editorial catalana La Galera us hem preparat un recull de novetats editorials per a diferents franges d'edat i que ja podeu trobar a la vostra llibreria. Hi trobareu propostes de personatges molt animals, monstres, boscos de tardor, bolets, per aprendre a llegir, nous títols de col·leccions d'èxit, novetats i molt més.

1. Tuc tuc i RucutucTuctuc i el núvol més baix que la resta de núvols

Aquest llibre allargat com el coll d'una girafa és ideal per als més petitons de casa. Les seves protagonistes són la Tuctuc, una girafa més alta que la resta de girafes, i la seva amiga Rucutuc, una girafa més baixeta que la resta de girafes. Un dia que surten a passejar plegades, el coll de la Tuctuc queda encallat en un núvol ben emprenyador i la Rucutuc l'haurà de guiar. Juntes hauran de superar alguns obstacles molt divertits. 

Un àlbum il·lustrat amb desplegables, tendre i divertit per riure, confiar i créixer junts! 

  • Autor: Kes Grey
  • Il·lustrador: Chris Jevons
  • Edat: De 0 a 3 anys

2. Com fer fora els monstres

Tots els nens i nenes quan són petits tenen pors, sobretot a la foscor i als monstres. A l'habitació d'aquest infant quan arriba la nit hi apareixen uns monstres, quina por! 

Per sort, trobarà solucions esbojarrades per fer-los fora, com enviar-los a un altre planeta, dibuixar quadres terrorífics o encongir-los a la rentadora. Però… i si ni tan sols així marxen?

Un conte per superar les pors amb molta astúcia i humor.

  • Autora: Mireia Olivé
  • Il·lustradora: Viv Campbell
  • Edat: A partir de 3 anys

3. El llibre més estimat del bosc

Un llibre perfecte per a celebrar l'arribada de la tardor. La Guineueta ha perdut el seu llibre preferit! Amb l’ajuda del seu germanet i els altres animals, surt a buscar-lo pel bosc. Plegats, viuran una aventura que recordaran per sempre.

I és que, potser, la millor manera de gaudir de les històries és compartint-les.

Un àlbum il·Lustrat per Anastasia Wessex que ja ens va enamorar amb El regal més bonic del món.

  • Autora: Mar Picó
  • Il·lustradora: Anastasia Wessex
  • Edat: A partir de 6 anys

4. Rudy i el cadell de llop

En Rudy no és pas un llop solitari: sap prou bé que la unió fa la força i vol que l’acompanyeu en aquesta aventura! A-A-A-ÚÚÚÚ

Quan en Rudy es troba un cadell de llop perdut a l’skatepark, comprèn que l’ha d’ajudar. Intenta de totes totes localitzar la llopada del petit, però no la veuen ni la flairen per enlloc, i se’ls acaba el temps.

Serà capaç en Rudy de trobar una llar per al cadell?

  • Autor: Paul Westmoreland
  • Il·lustrador: George Ermos
  • Edat: A partir de 6 anys

5. El Capibara i els seus amics

Una nova sèrie que enganxarà als lectors que comencen a llegir. Amb personatges molt animals que ens demostren que l'amistat és sempre una aventura.

El nostre Capibara va créixer al Circ La Lluna La Pruna i és un amant de les prunes i de les crispetes, tot i que tampoc fa lletjos als gelats. Quan treballava al circ era el llançador oficial de pinyols de pruna: havia arribat a encertar una galleda situada a trenta metres de distància! 

Quan el vaixell on viatjava el circ s’enfonsa, el Capibara aconsegueix arribar nedant fins a la costa d’una illa. Ara, però, no sap a què dedicar el seu temps, se sent sol i està una mica avorrit... fins que coneix l’Ai-ai!

I, com que el Capibara s’ha quedat sense feina, l’Ai-ai n’hi busca una... Després de trobar-se amb un ocell afònic, un cocodril amb mal de queixal i una tortuga que ha perdut la closca i té vergonya, l’Ai-ai s’adona que el Capibara té un talent molt especial: escoltar i ajudar els altres.

  • Autora: Carla Gracia
  • Il·lustrador: Pau Valls
  • Edat: A partir de 6 anys

6. Sortim a caçar bolets

Gina Samba ens proposa una guia pràctica dirigida a lectors a partir de 8 anys per reconèixer els principals tipus de bolets del nostre territori.

Entre les seves pàgines aprendràs totes les característiques dels bolets més habituals que pots trobar a Catalunya. Hi trobaràs tot el que has de saber de cadascun d’ells, quin material necessites per caçar-los i moltes curiositats sobre el món dels bolets.

Una guia imprescindible per moure’t pels boscos amb seguretat i convertir-te en un expert boletaire.

  • Autora i il·lustradora: Gina Samba
  • Edat: A partir de 8 anys

7. El Club dels Prodigis 2. La maledicció de l’home llop

Aquesta tardor ja teniu una nova aventura del Club dels Prodigis! Aventures màgiques i poders increïbles.

El Club dels Prodigis rep una missió: endinsar-se en el món de la licantropia. Es pensen que estan preparats, però la teoria no és suficient per a tot el que viuran.

Homes llop, malediccions i decisions perilloses posaran a prova la seva amistat i el seu coratge.

Seran capaços de protegir el món real i el màgic abans no sigui massa tard? I vosaltres, podreu guiar-los? Recordeu que en aquesta sèrie el lector pren les decisions i tria la seva pròpia aventura.

  • Autor: Eric Moral
  • Il·lustrador: Nil López
  • Edat: A partir de 9 anys

8. Els Rescatadors Màgics. Detectius i fantasmes

Arriba un nou cas per als millors detectius màgics! Un misteri recorre Imaginària. En Lucas, la Zoe i la Marina volen descansar uns dies com a Rescatadors Màgics per explorar els racons més fabulosos del món màgic a bord del monstrebús, un simpàtic autobús que té vida pròpia. Però, només començar el viatge, comencen a passar coses estranyes. 

Un llibre que mostra la força de l’amistat i la creativitat, ideal per a infants que comencen a gaudir del gènere fantàstic. La lectura perfecta per viure un Halloween divertit i emocionant, amb personatges entranyables i un misteri irresistible.

La col·lecció Els Rescatadors Màgics, de Sabrina Catdoor i David Sierra Listón és una saga que supera els 50.000 exemplars venuts i una de les més estimades pels petits lectors.

  • Autora: Sabrina Catdoor
  • Il·lustrador: David Sierra Listón
  • Edat: A partir de 9 anys