"Parir con mascarilla" son retrats de dones amb els seus fills nascuts en pandèmia. Vol donar veu a les dones que han estat mares durant aquest periode. A les mares que han patit restriccions, que els han robat drets en un moment vital com és l’embaràs i el part.
La Claudia Maccioni n'es l’autora (i a la vegada testimoni) d’aquest reportatge. Aquestes són algunes de les històries de vides, moments durs i a la vegada alegres, amb regust agredolç. Instants que sense cap mena de dubta no eren com s'esperava.
La primera de les històries és precisament la de la mateixa autora, que a partir de la seva experiència personal va escoltar a dones que van passar per un moment vital similar, i les ha unit en aquest document visual.

Claudia, 38 anys. El 5 de desembre va néixer la Flora. Va trencar aigües de matinada. Al arribar a l’hospital amb contraccions molt seguides i doloroses la van deixar 4 hores a un box d’urgències esperant els resultats de la PCR sense quasi poder-se moure i sense atendre les seves peticions (pilota, dutxa…). Una vegada obtingut el resultat (negatiu) van accedir a posar-li l’epidural. Pocs minuts més tard la Flora va entrar en braquicardia i li van realitzar una cesarea sense que l’anestèsia li hagués fet efecte".
Nona, 35 anys. El 13 de maig va donar a llum a la Clara i la Laia en la setmana 36 d’embaràs. Les petites van estar 17 dies ingressades a neonats. A causa dels protocols Covid només les podien entrar a visitar unes hores al dia i sempre amb mascareta. La Nona diu que es baixava la mascareta quan no la veien per fer petons a les seves filles. Es el que més la va afectar.

Miriam, 35 anys. El 15 d’agost va donar a llum a la Norah. El seu marit es infermer i treballava amb pacients amb covid. Van decidir viure separats durant part de l’embaràs. Se’n va anar a casa dels seus pares 6 setmanes amb la seva filla Olivia de 2 anys. Es va obsesionar bastant i no va gaudir de l’embaràs. Li va costar crear víncle per por. La Miriam es pediatra i va poder agafar la baixa rapidament. Sent que li han robat l’embaràs. Durant el treball de part sentía que li faltava l’aire. En l’últim moment va començar a vomitar i es va poder teure la mascareta. [ficentrareport]
[enquestaregistre]