Vinga que ja enfilem les últimes setmanes de maig, dies de primavera per continuar gaudint de bons moments amb la família. Aquí us deixem amb la nostra selecció de plans per fer amb criatures aquesta cap de setmana llarg. I si us falten idees us recomanem que doneu un cop d'ull al recopilatori de festes majors i fires de primavera per anar amb criatures que podeu gaudir amb tota la família.
Durant aquests dies trobareu el festival Món Llibre, l'aplec del cargol, una trobada d’Autocaravanes i Campers, festa de la terra, una òpera escolar, un festival japonès, la fira del joc, una instal·lació per a petits i activitats i exposicions a museus. I com sempre us fem un avançament de propostes que arriben ben aviat i que no us podeu perdre. Si voleu estar sempre al dia, recordeu que compartim l'enllaç a la nostra newsletter setmanal! (subscriu-te aquí).
[index]
1. Món Llibre - Barcelona
El festival literari per a famílies per excel·lència a la ciutat de Barcelona. Durant un cap de setmana podreu conèixer les novetats editorials del moment i molt més.
Les editorials ofereixen espectacles, conta contes i altres propostes d'animació relacionades amb els títols infantils i juvenils del seu catàleg editorial.
També hi ha activitats i tallers, i signatura d'autors i autores. Una oportunitat única per viure la literatura amb els vostres fills i filles.
Més informació aquí.
- 23, 24 i 25 de maig a Barcelona
2. L'Aplec del cargol - Lleida
L’Aplec és una gran cita gastronòmica coneguda arreu de l’Estat i d’Europa. L’Aplec del Caragol de Lleida és una festa organitzada al voltant de la cuina del caragol que se celebra a la ciutat de Lleida a finals de maig. Per descomptat, els àpats que s'hi ofereixen tenen com a principal ingredient el caragol.
Dins del recinte de la festa hi ha una zona de degustació oberta al públic en general que, a preus populars, ofereix diversos tipus de caragols. Durant tres dies s'arriben a consumir fins a 12 tones de caragols. També hi trobareu activitats familiars i molt més.
Tota la informació aquí.
- 23, 24 i 25 de maig a Lleida
3. 2a Trobada d’Autocaravanes i Campers - Santa Cristina d’Aro
Santa Cristina d'Aro és l'escenari perfecte per a una nova edició d'aquesta trobada tan esperada per tots els amants de les autocaravanes i campers.
Podreu gaudir de rutes i excursions pels voltants, activitats per a tota la família, exposició de novetats i serveis del sector i tallers i xerrades temàtiques.
Tot plegat en un ambient festiu amb música, dinar popular i molt més!
Podeu fer la vostra inscripció aquí.
- Del 23 al 25 de maig a Santa Cristina d'Aro.
4. Festa de la Terra - Lavern
Subirats celebrarà els dies 24 i 25 de maig una nova edició de la Festa de la Terra, una trobada que vol posar en valor el respecte pel medi ambient, la implicació comunitària i la defensa del territori davant els reptes actuals.
Durant tot el cap de setmana, la plaça del Cafè de Lavern acollirà xerrades, tallers, parades de productors locals, activitats familiars, música i gastronomia, amb un eix comú: reflexionar col·lectivament sobre el model de futur que volem.
Podeu consultar aquí tota la informació.
- 24 i 25 de maig a Lavern.
5. Òpera Pantalla i calla - Reus
Camerata XXI presenta el projecte Pantalla i calla!, una òpera buffa de creació participativa amb alumnat de 5è i 6è de primària del Camp de Tarragona. La temàtica central de l’òpera gira entorn de l’ús responsable de les pantalles i els dispositius electrònics en l’inici de l’adolescència amb la música d’Albert Gumí, el llibret de David Puertas i la proposta escènica de Roger Padullés.
En una òpera amb tots els ets i uts no hi pot faltar la soprano, el baríton, l’orquestra i el cor: un cor format per nens i nenes de Tarragona. La directora de l’escola vol acabar de cop amb el problema dels mòbils, les tauletes i els ordinadors. Tanta pantalla no pot ser bona! Però com s’ho farà? Què en pensa, el conserge rondinaire? Què dius que li ha passat a la Laia, amb unes fotos del WhatsApp? L’òpera és música, és teatre i, sobretot, és passió.
Compreu aquí la vostra entrada.
- 24 i 25 de maig al Teatre Fortuny de Reus.
6. Matsuri de Ponent. IV Festival Japonès - Ivars d'Urgell
Quarta edició del Matsuri de Ponent, festival japonès a Ivars d'Urgell, amb un dia de cultura, gastronomia, tallers, mercat, exposicions i actuacions per a totes les edats.
Tota la programació aquí.
- 24 de maig a Ivars d'Urgell.
7. MedaJoc. Fira del Joc - l'Estartit
L’Estartit acollirà el proper dissabte la primera edició de Medajoc, una nova fira lúdica impulsada des de l’EMD de l’Estartit i AFOMTUR-Associació pel Foment del Turisme, en col·laboració amb entitats culturals i establiments locals.
Medajoc omplirà el centre del poble amb 14 espais de joc i activitats repartides entre places, carrers, equipaments i establiments col·laboradors.
Diversos establiments comercials que disposen de material lúdic es convertiran en espais de joc per a l’ocasió, oferint activitats de taula, reptes i jocs educatius.
Tota la programació aquí.
- 24 de maig a l'Estartit.
8. El cau dels sentits - laSala Sabadell
Una instal·lació per a descobrir, imaginar i somiar. Un petit poble format per caus de roba i teixits sorprenents, semblen construïts com ho fan els animals en plena natura, amb materials de diferents textures i olors.
Un lloc on amagar-se i, des de dins, observar el món. Camins que ens porten a casa dels altres, on trobarem diferents colors, músiques i sorolls estranys. Coixins que parlen, que ronquen, que riuen i canten.
Un espai per explorar en família, per relaxar-nos i gaudir plegats de la confortabilitat del propi cau.
Una proposta conjunta d'elPetit & Imaginart (Catalunya) que va aconseguir el Premi FETEN 2024 a millor instal·lació.
Recomanada per als més petits de 0 a 2 anys.
Compreu la vostra entrada aquí.
- 25 de maig a laSala Sabadell.
9. Taller familiar: Picasso en moviment - Museu Picasso
El Museu Picasso torna a proposar una activitat familiar d'allò més divertida al voltant de la col·lecció de l'artista.
En aquest taller realitzareu la vostra pròpia minipel·lícula a través de la reinterpretació de formes, geomètriques, colors, textures i imatges de l’obra de Picasso, que traslladareu de la pintura al cine.
Mitjançant la reflexió, abstracció i traducció creativa, us endinsareu en el fascinant món del cinema analògic i experimental, tot creant imatges en moviment sobre cel·luloide de 16 mm. Un procés que us permetrà aprendre com es realitza el muntatge i la projecció d’una pel·lícula analògica.
El taller anirà a càrrec d'Eduardo Filippi. Arquitecte, performer i cineasta experimental que es dedica a combinar el seu treball creatiu amb els diferents camps: l’arquitectura, l’art i el cinema.
Taller recomanat a paritr de 7 anys.
Tota la informació aquí.
- Dissabtes 24 de maig de 17 h a 19.30 h al Museu Picasso de Barcelona.
10. Espècies invasores marines - Museu Marítim
A l'espai del Mirador del museu podeu gaudir d'aquesta exposició gratuïta dedicada a les espècies invasores que trobem al nostre mar. Al llarg del recorregut de l’exposició, us submergireu en el Mar Mediterrani i conèixereu algunes de les espècies invasores que hi ha en el nostre mar a través de diverses activitats, com ara un trencaclosques gegant o un laboratori d'algues.
També hi trobareu jocs interactius i un espai de lectura amb un munt de contes amb moltes altres curiositats i espècies marines dels mars i oceans. Tota la informació aquí.
- Fins al 20 de juny al Museu Marítim de Barcelona.
11. Visita-taller familiar: Quan tot és possible - CaixaForum
Entorn la nova exposició Temps incerts. Alemanya entre guerres que acull el CaixaForum Barcelona fins al 18 de juliol, hem trobat una visita activitat familiar d'allò més interessant que inclou un recorregut per l’exposició, activitats participatives dins de l’espai expositiu i un taller al final de la visita.
Els anys vint a Alemanya van ser un moment d’esclat d’energia creadora en el qual s’obrien unes possibilitats artístiques enormes. Renovar, inventar, revolucionar i experimentar amb totes les tècniques i en totes les arts. En la visita descobrireu tota aquesta diversitat artística que va oferir una joventut que sabia que tot estava per fer i que sentia que tot era possible. A continuació podreu fer les vostres creacions trobant la vostra pròpia veu i el vostre estil enmig d’aquest mar de possibilitats infinites.
Activitat recomanada a partir de 8 anys.
Reserva aquí la teva entrada.
-
Dissabtes maig i juny al CaixaForum de Barcelona.
12. Chris Ware. Dibuixar és pensar - CCCB
Chris Ware és un dels autors més innovadors del còmic modern. Els seus dibuixos i vinyetes emocionen perquè tracten l’existència humana amb una gran profunditat. L’exposició repassa l’obra i el pensament artístic d’un historietista fonamental.
L’exposició ens convida a recórrer cronològicament l’obra d’un mestre de la historieta a través de peces originals, animacions, objectes i escultures, i posa el focus en la seva invenció de llenguatge.
L’exposició finalitza amb un espai de creació col·lectiva que s'inspira en una de les obres més icòniques de Chris Ware, Building Stories, i trasllada la història a Barcelona. Una retícula gegant de vinyetes en blanc cobreix les parets. Qualsevol persona hi pot dibuixar accions, records, somnis o detalls, i participar en la construcció d’una història basada en les tècniques de Ware. Una proposta de l’escola de còmic La Gossa (Alfredo Borés i Berta Embún), amb aportacions dels dibuixants Cristina Daura, Nadia Hafid, Sergi Puyol i Marc Torices.
L’espai també compta amb una zona de lectura i descans i una biblioteca amb una selecció d'obres de l'autor i altres obres que l'han influït.
Si en voleu saber més, aquí tota la informació.
- Fins al 9 de novembre al CCCB.
TribuFest - Felanitx (Mallorca) (Properament)
A Mallorca també tenen el seu festival familiar aquest és el TribuFest. El parc municipal de Sa Torre a Felanitx acull una jornada a on la música és la protagonista.
Les famílies poden gaudir d'actuacions musicals a l’escenari principal i altres actuacions a escenaris complementaris. Aquest any en el seu cartell destaquen Els Catarres, Buhos, Figa Flawas i el Pot Petit.
Els concerts es complementen amb passa carrers, actuacions de circ i diferents tallers creatius sempre relacionats amb la música.
Més informació aquí.
- 31 de maig i 1 de juny a Felanitx (Mallorca)
Dibuixem Girona! - Museu d'Art de Girona (Properament)
Girona és una ciutat que ha estat pintada i dibuixada per molts artistes diferents. En aquest taller, fareu un volt per les sales del Museu d’Art de Girona i us fixareu en els quadres on apareix la ciutat que tant ens enamora.
Les muralles, els campanars, les cases de l’Onyar, la Devesa…
Poseu atenció a tots els detalls perquè després tocarà sortir del museu i dibuixar un paisatge com feien els artistes més bohemis: au plein air!
Proposta pensada per a infants de 4 a 12 anys acompanyats d’una persona adulta
Més informació aquí.
- 31 de maig al Museu d'Art de Girona.
Festa infantil del Dia dels Oceans - al Museu Marítim de Barcelona (Properament)
Una proposta única per celebrar la biodiversitat marina dels nostres mars i oceans.
Amb aquesta jornada festiva, des de l’MMB us animen a conèixer els principals ecosistemes mediterranis, les espècies autòctones que hi viuen i com es veuen afectades per l’acció humana.
Per això, comptaran amb la col·laboració d’algunes de les entitats que hi treballen sobre el tema. Hi trobareu jocs, tallers científics i de creació... Us ho perdreu?
Més informació aquí.
- 7 de juny al Museu Marítim de Barcelona.