[inicicentrareport]El bastonet de pa és un recurs alimentari que es dona habitualment a les criatures. I és que potser no és prou conegut que està totalment desaconsellat en bebès. Per què? Ens ho explica la nutricionista i dietista Esther Sánchez:
"Tots els bastonets tenen un risc d'ennuegament, tant els llargs i fins, com els petits i gruixuts. Tot el que sigui cruixent i dur està desaconsellat en bebès perquè quan un bastonet fa 'crac' a la boca d'un nadó, s'estella i si no hi ha dents que puguin triturar-ho, suposa un perill", argumenta la nutricionista.
Fins a quina edat estan desaconsellats? Fins als 16 mesos, més o menys, que és quan comencen a sortir els primers premolars o molars, i llavors la criatura ja té la capacitat de poder triturar aliments cruixents i durs.
Hi ha altres aliments que per la seva textura o forma suposen risc d'ennuegament i que us els llistem a continuació:
[GotaVerdaPle] Fruits secs. No s'han de donar ni sencers ni a trossets fins als 5 anys. No hi hauria cap problema per donar-los mòlts, això sí, a partir dels 6 mesos d'edat.
[GotaVerdaPle] Caramels durs. Per la seva forma i consistència, no s'han de donar abans dels 5 anys.
[GotaVerdaPle] Raïm sencer. Aquesta fruita de textura gomosa pot fer un efecte de tap a la tràquea si s'ofereix sense tallar. Es considera apte quan es parteix el gra per la meitat, sempre en vertical, mai en horitzontal.
[noticia]227[/noticia]
[GotaVerdaPle] Crispetes. Els grans de blat de moro que no exploten poden ser perillosos.
[GotaVerdaPle] Salsitxes tipus frankfurt. Són toves, de consistència gomosa i un cop impacten a la tràquea, és a dir, en via aèria, fan un efecte de tap. Mai s'han d'oferir tallades a rodanxes. En tot cas, en trossos petits i allargats.
Tots aquests aliments, per la seva textura dura o gomosa, o per la seva forma, són causa d'ennuegament i cal evitar oferir-los en menors de 5 anys i sempre sota supervisió adulta.
[ficentrareport]
Per què que els bastonets de pa estan totalment desaconsellats en bebès?
La nutricionista i dietista Esther Sànchez ens explica per què

ARA A PORTADA
Publicat el 24 de març de 2022 a les 07:00
Actualitzat el 12 de juliol de 2023 a les 10:06
Et pot interessar
-
Alimentació Els infants obesos superen els desnodrits al món per primera vegada
-
Alimentació Com equilibrar els àpats de l'escola amb els de casa?
-
Alimentació 7 esmorzars o berenars sans i saludables
-
Alimentació 7 consells per evitar intoxicacions a l'estiu (i què fer si passen)
-
Alimentació Suc de fruita: per què limitar-ne el consum infantil des d'ara mateix
-
Alimentació 3 receptes de plats que aguanten per portar a la platja