Canvi al currículum de l'ESO: els alumnes podran escollir entre dues modalitats de matemàtiques a 4t

Educació treballa en la modificació del decret estatal, que no s'estava aplicant a Catalunya, però no concreta els terminis per tenir-ho enllestit

Publicat el 05 de desembre de 2025 a les 12:12

El Departament d'Educació modificarà el currículum de l'ESO per tal d'incloure dues modalitats de matemàtiques a 4t, segons ha avançat El Periódico. La llei d'educació estatal, la Lomloe, estableix que a 4t d'ESO els alumnes puguin escollir entre cursar unes matemàtiques més acadèmiques o bé unes més pràctiques, però això no quedava recollit al currículum català del 2022 i no s'estava aplicant.

El canvi arriba després que un grup de professors de secundària presentessin un recurs davant la justícia, que ha determinat que s'ha d'oferir aquesta doble modalitat. Davant d'això, Educació treballa en la modificació del decret, però no concreta els terminis per tenir-ho enllestit.

Amb l'aplicació d'aquestes dues modalitats, els estudiants podran escollir en l'últim curs de secundària si volen cursar unes matemàtiques més acadèmiques, destinades especialment a aquells que després vulguin fer un batxillerat científic o estudis que requereixin aquesta matèria; o bé unes matemàtiques més pràctiques, per aquells altres que vulguin cursar un batxillerat humanístic o estudis que no tinguin aquesta assignatura.

Les mateixes fonts de la conselleria han indicat que no hi ha terminis per a l'aplicació d'aquest canvi, ja que la modificació d'un decret, el de currículum, no és un procediment ràpid. En paral·lel, s'està modificant el decret de currículum de Batxillerat per adaptar-lo també a la Lomloe arran del requeriment del Ministeri d'Educació. La proposta que Educació va presentar per aplicar aquests canvis inclou la fusió de les ciències.