Què fer amb nens i nenes aquest cap de setmana: activitats del 11 i 12 d'octubre de 2025

Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família per gaudir plegats durant el cap de setmana

Publicat el 06 d’octubre de 2025 a les 14:06
Actualitzat el 06 d’octubre de 2025 a les 15:27

Hem notat que esteu súper interessats en buscar plans familiars. Aquí us deixem amb la nostra selecció de plans per fer amb criatures aquesta cap de setmana. I si us falten idees us recomanem que doneu un cop d'ull al recopilatori de Festes majors i fires de tardor per anar amb criatures o bé el recopilatori de Festivals culturals per anar amb criatures a la tardor.

Durant aquests dies teniu una pel·lícula de peixets, fira modernista, torrons i xocolata a la pedra, còmic, pomes, flamencs, castaween, teatre familiar i per a preadolescents i molt més. Si voleu estar sempre al dia, recordeu que compartim l'enllaç a la nostra newsletter setmanal! (subscriu-te aquí).

[index]

1. Peixet, el petit aventurer - Als cinemes de Catalunya 

  • Peixet, el petit aventurer

La tardor està plena d'estrenes de cinema familiar, a l'octubre arriba Peixet, el petit aventurer, un programa format per diferents aventures, protagonitzades per personatges que viuen al mar.

Peixet és un peix molt petitó amb una gran imaginació. Explica històries tan increïbles que els seus amics de l’escola no se’l creuen. Però un dia, Peixet aconsegueix demostrar que la seva imaginació pot ser un do meravellós que pot arribar a salvar-li la vida.

Una història basada en el llibre Tiddler the story telling fish. I escrita per Julia Donaldson i il·lustrat per Axel Scheffler, els creadors d’El cargol i la balenaEl Grúfal, Bill i Janet, etc.

Recomanada a partir de 3 anys.

Consulteu aquí la cartellera.

  • Estrena el 10 d'octubre als cinemes de Catalunya.

2. Reus 1900. Festa modernista

  • La Festa Modernista de Reus

Durant un cap de setmana, Reus viurà un viatge en el temps amb recreacions històriques, rutes patrimonials, activitats familiars i tallers creatius. Una vuitantena d’entitats i una quinzena d’espais convertiran la ciutat en un autèntic escenari del 1900. Els carrers i espais més emblemàtics de la ciutat tornaran a acollir visites guiades, espectacles teatrals, concerts, tallers, jocs infantils, exposicions i demostracions gastronòmiques, amb l’objectiu de fer reviure l’esperit del tombant del segle XX. La ciutat convidada d’aquesta edició és Canet de Mar, que compartirà la seva marca de ciutat modernista amb Reus i participarà amb recreacions teatrals a càrrec de l’Associació “El Centru”.

La plaça Prim esdevindrà el punt de trobada per als més petits, amb un programa d’activitats familiars i tallers creatius que els introduiran de manera lúdica en l’ambient del Reus del 1900. Durant tot el cap de setmana, els infants podran gaudir de jocs tradicionals i tallers de manualitats, combinant diversió i aprenentatge històric. També podran participar en tallers i visites especialment pensades per a ells al Gaudí Centre, com el taller familiar Les empremtes de la natura, el taller infantil Papallones Modernistes: colors, volum i ales!, el taller de flors modernistes Gaudí, natura en tela o el taller Decora la teva rajola modernista”, així com en altres activitats familiars i visites dinamitzades amb audioguia i adaptacions inclusives.

Com en les anteriors edicions, la festa anima als seus visitants a vestir-se amb la indumentària típica de l’època durant els dies que dura la celebració. 

Tota la informació aquí.

  • Del 10 al 12 d'octubre a Reus.

3. Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra - Agramunt

  • Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra 

Si sou amant del dolç no us podeu perdre La Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra d'Agramunt que aquest any arriba a la 36a edició. Nascuda l’any 1988, d'un mercat del torró ha evolucionat fins a convertir-se en un punt de trobada del món del dolç i del producte agroalimentari de qualitat, on el torró i la xocolata a la pedra, en segueixen sent els protagonistes.

Durant un cap de setmana hi trobareu una fira amb expositors i activitats on conèixer productors, cuiners i pastissers aliments i noves tendències culinàries i alimentàries. També hi ha parades d’artesania i agroalimentació pels carrers que porten al centre històric, portes obertes al patrimoni històric i cultural, activitats per als més petits a l’Espai Cuinetes i música en viu a les Foodgonetes.

Més informació aquí.

  • 11 i 12 d'octubre a Agramunt.

4. Girocòmic - Girona

  • Taller al Girocòmic

Un any més el Palau de Fires de Girona acull aquesta fira del còmic, del manga i entreteniment que cada any pren més i més força.

Tan grans com petits hi trobaran tallers, exhibicions, tornejos, conferències, classes magistrals i exposicions dels seus personatges preferits del món de les vinyetes. Mireu tots els tallers, signatures i activitats que s'hi faran.

Els nens i nenes fins als 4 anys tenen l'entrada gratuïta.

Mireu la programació aquí.

  • 11 i 12 d'octubre al Palau de Fires de Girona.

5. XXIX Fira de la Poma de l'Armentera

  • Imatge de pomes en una fira

A casa no pareu de menjar fruita? Doncs aquest cap de setmana teniu una fira pensanda pels amants de les pomes.

L'Armentera aplega cada any la Fira de la Poma amb diferents actes: parades d'artesania amb les diferents varietats de pomes i suc de poma natural, concerts, exposicions i altres activitats.

Tota la informació aquí.

  • El 12 d'octubre a l'Armentera.

6. Fosca - Teatre Lliure Montjuïc

  • Fosca

Dins la programació del Teatre Lliure trobem també espectacles familiars que són tota una joia. Aquest mes d'octubre podeu veure el nou muntatge d'Aurora Bauzà i Pere Jou, Fosca. Després del seu hipnòtic A BEGGINING #16161D, ara proposen un viatge visual i sonor de l’obscuritat a la llum.

Hi ha un moment, quan som petits, que comencem a imaginar. Somiem desperts. Veiem coses que no hi són. O sí que hi són? Llavors ve la por. La por de quedar-nos sols amb allò que imaginem, dins la fosca.

Un espectacle contemporani i sensorial per ajudar els infants a descobrir en la foscor un món ple de màgia, misteri i oportunitats meravelloses. Una bona proposta per treballar el neguit que ens causa la foscor.

Compreu aquí la vostra entrada.

  • Del 5 al 19 d'octubre al Teatre Lliure Montjuïc a Barcelona.

7. Missió Flamenc - MónNatura Delta

  • Missió flamenc

Us agraden els misteris? Doncs a MónNatura Delta n'hi ha un! Els flamencs s’estan tornant blancs i ningú sap per què. Una Unitat Especial de Flamencs ha iniciat una investigació… i necessita la vostra ajuda!

Veniu en família i convertiu-vos en investigadors per resoldre el misteri a través de jocs i reptes divertits. Descobrireu així com viuen, com ballen i com s’alimenten aquests ocells tan fascinants.

L’activitat inclou l’observació de flamencs amb telescopis des del mirador 360º.

Activitat recomanada per a infants dels 4 als 12 anys.

Tota la informació aquí.

  • Tots els dissabtes i diumenges. De l’11 d’octubre al 8 de desembre a MónNatura Delta.

8. Castaween - Paradox Museum

  • Castaween

Aquest mes d'octubre el Paradox Museum ja es prepara per al Castaween. Durant tot el mes trobareu el museu decorat per a l'ocasió. A més, podreu gaudir d'un joc de pistes/cerca del tresor per a les diferents sales del museu, i si ho aconseguiu tindreu un premi final. Una proposta ideal per als més petits.

Del 25 d'octubre al 2 de novembre hi haurà activitat de Truco o Trato per a tot aquell qui vulgui i amb descomptes a l'entrada al museu. I si el dia 31 d'octubre veniu disfressats tindreu un descompte també en l'entrada!

Tota la informació aquí.

  • Fins al 2 de novembre al Paradox Museum.

9. Figaro(ck) - Jove Teatre Regina

  • Figaro(ck) 

Aquesta tardor podeu veure Figaro(ck) de la companyia La Trepa, un espectacle de teatre musical que fusiona humor, crítica social i ritme contemporani, i que enfronta el mite de Fígaro amb el món dels influencers i les xarxes socials.

Fígaro és un jove barber i influencer d’èxit: acumula “likes” a les xarxes socials mentre publica tutorials per aconseguir “looks” trencadors, i es veu a si mateix com un innovador barber que desafia la convenció. Però tot canvia quan apareixen a escena quatre personatges atemporals —quatre narradors, quatre consciències— que qüestionen aquesta imatge i proposen una reflexió col·lectiva: què vol dir realment ser revolucionari avui dia?

A través de converses i trames, l’obra entrecreua la vida moderna saturada de filtres i falses revolucions amb la història de Fígaro, el personatge creat per Beaumarchais al segle XVIII, que va riure del poder, va desmuntar abusos i va contribuir —sense pretendre-ho— a l’espurna que va escalfar la Revolució Francesa. Amb guitarres que irrompen i una tensió creixent, l’obra busca connectar aquell passat amb el present i reivindicar el teatre com a eina de resistència.

Espectacle recomanat a partir dels 10 anys.

ATENCIÓ! A Criar.cat estem de sorteig! Amb el Jove Teatre Regina sortegem Pack familiar per anar a veure l’espectacle Figaro(ck) el dissabte 11 d'octubre a les 17:30 h. Participeu aquí!

Compreu l'entrada aquí.

  • Dissabtes i diumenges fins al 16 de novembre a les 17:30h al Jove Teatre Regina.

10. El tresor de Barracuda - Als cinemes de Catalunya 

  • El tresor de Barracuda

El pròxim 26 de setembre arriba als cinemes El tresor de Barracuda, una pel·lícula d’animació que convida nenes, nens i famílies a viure una gran aventura de pirates en què els llibres són el més gran dels tresors. Basada en la novel·la infantil de Llanos Campos, guanyadora del Premi SM El Barco de Vapor 2014 i amb més de 166.000 exemplars venuts a tot el món.

La protagonista és la Guspires, una nena valenta i curiosa que es fa passar per grumet al vaixell del temible capità Barracuda. En un entorn on tot sembla hostil, saber llegir serà el que la converteixi en imprescindible per a la tripulació. Al seu costat coneixerem la Balena, un gegant bonàs que somia a formar una família, i un grup de pirates aparentment ferotges que acabaran mostrant el seu costat més humà. Entre persecucions, misteris i mapes amagats, la Guspires descobrirà que la riquesa més gran no és al cofre d’or, sinó en l’amistat, l’afecte i la confiança que sorgeixen quan es comparteix una aventura.

A més, l’estètica és un altre dels seus grans atractius. Realitzada en 2D artesanal, amb dibuixos a mà i colors intensos, l’animació recupera la calidesa dels contes il·lustrats, oferint una experiència visual propera i acollidora.

Més informació aquí.

  • Estrena el 26 de setembre als cinemes de Catalunya.

11. Un vaixell al jardí - Als cinemes de Catalunya

  • Un vaixell al jardí

De la mà de la distribuïdora independent de cinema familiar, Pack Màgic, arriba aquesta bonica pel·lícula plena d'esperança de Jean-François Laguionie.

Entre els seus somnis d’aventures i una mirada tendra cap als seus pares, el jove François passa de la infància a l’edat adulta.

A principis dels anys cinquanta, al jardí de la casa familiar a prop del riu Marne, el Pierre, el taciturn pare del François, comença a construir una rèplica de l’Spray, el veler llegendari amb què Joshua Slocum va circumnavegar el món en solitari, un viatge marítim que el va fer conegut a tot arreu, l’any 1895. El François, que acaba de complir onze anys, i la seva mare Geneviève acompanyen el pare en aquesta aventura de construcció naval. La seva figura i la d’Sclocum, que el guia a través de les pàgines de les seves memòries, esdevenen símbols de la llibertat que aquest jove està en procés d’abastar.

El viatge metafòric d’una família en època de postguerra.

Recomanada a partir de 8 anys.

Consulteu aquí la cartellera.

  • Estrena el 26 de setembre als cinemes de Catalunya.

Teixint colors - Museu d'Arqueologia de Catalunya (Properament)

  • Teixint colors

A la prehistòria no vestien tan diferent de com ho fem ara! L'origen de la roba i els tints es remunta a la prehistòria, quan van començar a fer servir plantes i animals que tenien a la vora. Amb ells teixien i tenyien la llana i el lli, que després convertirien en teixits per a la vida quotidiana.

En aquest taller descobrireu les matèries primeres que feien servir per tints i indumentària, i també aprendreu una tècnica de teixir que ja utilitzaven els nostres avantpassats.

I també podreu fer una polsera i endur-vos-la a casa!

Feu la vostra reserva prèvia aquí.

  • 26 d'octubre al Museu d'Arqueologia de Catalunya a Barcelona.

Taller familiar: Retrats despreocupats - Museu Picasso de Barcelona (Properament)

  • Taller familiar: «Retrats despreocupats»

Si us agrada l'art, els tallers familiars del Museu Picasso són tot un encert. Entorn La Col·lecció podeu trobar aquesta proposta a càrrec de Bea Ortiz. Pensada perquè grans i petits dibuixeu plegats, retratant-vos els uns als altres, perquè compartiu una estona creant petites històries familiars plenes d’expressió i complicitat. 

Amb exercicis senzills, dinàmics i sense pressió, us endinsareu en el món del dibuix des de la diversió i el joc, gaudint del moment.

Abans però, per agafar idees, fareu una breu visita a algunes obres de Picasso i veureu com ell fotografiava les cares i els cossos dels personatges de les seves pintures.

Feu la vostra reserva prèvia aquí.

  • Dissabte 8 de novembre de 2025 i 20 de desembre de 2025; 24 de gener de 2026; 21 de febrer de 2026; 21 de març de 2026 de 17h a 19h al Museu Picasso de Barcelona.
     

Aquesta recopilació de plans setmanal ha estat possible gràcies a Rita&Luca Films, Teatre Lliure, MónNatura Delta, Paradox Museum, Jove Teatre Regina, Inicia Films, Pack Màgic, MAC i Museu Picasso.