Samer Daboul

No li agrada la llet... Què fer?

Si et preocupa la salut òssia dels teus fills, llegeix aquest article

Samer Daboul
per Criar.cat
Al meu fill o filla no li agrada la llet... És una de les preocupacions habituals de les famílies durant l'etapa de creixement de les criatures. I és normal perquè sempre s'ha considerat un aliment essencial en la nostra dieta. Ja des del naixement, amb la lactància materna, i també durant el desenvolupament en ser una important font de calci que contribueix a la bona salut òssia. 

Quins són els principals valors nutricionals de la llet?

Calci 
Vitamina D
Vitamina B12
Vitamina B2

Hi ha diferents tipus de llet d'origen animal: vaca, ovella, cabra, euga, etc. Les seves proteïnes són d'alt valor biològic, perquè aporten tots els aminoàcids essencials, aquells que el nostre cos no fabrica i per la qual cosa han de ser ingerits.

Cal tenir present que les necessitats de calci varien segon l'etapa vital, sent especialment elevades durant el creixement. A més, la llet és font de vitamina D, que millora l'absorció de calci, i conté lactosa, el seu sucre característic, que en quantitats elevades afavoreix l'absorció passiva d'aquest mineral. 

A banda, la llet també conté greixos saturats, encara que l'aportació és variable en funció de si es tracta de llet sencera, semidesnatada o desnatada.

 Què podem fer quan no els agrada? El primer és assegurar-nos quin és el motiu pel qual rebutgen la ingesta de llet i descartar que no hi hagi una intolerància. En aquest cas, pot ser interessant provar d'oferir durant un període de temps llet sense lactosa, que té nivells d'aportació de calci similar. 

Un cop descartats motius d'intolerància, també es pot plantejar oferir llet en formats diferents: batuts, purés, i altres combinacions amb aliments naturals i sempre preferentment casolans.

També hi ha molts productes derivats de la llet, per exemple, el iogurt o el formatge que poden aportar calci. 


Cal saber, també, que la llet no és l'única font de calci. Tenim a l'abast un bon nombre d'aliments que poden fer aquesta funció: 

Peixos i marisc
Fruits secs, fruita dessecada i llavors
Llegums
Tofu
Verdures crucíferes: bròquil, coliflor, col, etc.
Begudes vegetals, enriquides en calci i vitamina D, vigilant que no portin sucres afegits

Una dieta rica en calci, evitant al màxim els productes ultraprocessats que contenen altres components que poden bloquejar la seva absorció, complementada amb exercici físic diari és la millor combinació per vetllar per la salut òssia dels nostres fills.  
Arxivat a:
AlimentacióGeneral
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Riho Kroll
Roger Aranda Rovira
Us passa? El psicòleg Roger Aranda ens explica què fer
Imatge il·lustrativa
Andrea Gabarró
Si tens el triangle Pikler i no saps ni qui és Pikler llegeix això
Imatge il·lustrativa
Marta Segrelles
La psicòloga Marta Segrelles ens en parla
Imatge il·lustrativa
Gala Espín
Paola Roig
La psicòloga Paola Roig ens parla de l'exigència que carreguem les mares i els pares en la criança
Logotip de Criar.cat

Responsable editorial: Alba Carreres
Continguts: Irene Ramentol
Director de nous formats: José M. Gutiérrez
Responsable de publicitat: Nadina Urgell

Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres