iStock

5 snacks sans per esmorzar a l'escola

Perquè no mengin cada dia entrepà

14 de setembre de 2023 a les 07:16h
iStock
per Alba Carreres / Irene Ramentol
Vols algunes idees d'esmorzars i snacks per dur a l'escola? T'agradaria que el teu fill/a mengés sa i variat?

Aquests són alguns exemples de snacks sans que poden dur a l'hora del pati a la seva carmanyola.


Rodones de poma i moniato: La Raquel Orgilés Vila, assessora BLW, ens explica com fer aquestes rodonetes. Les podeu guardar a la nevera directament a la carmanyola del vostre fill/a i treure al matí a primera hora per menjar-les a temperatura ambient.

Només et cal: 100 gr. de farina de civada, 150 ml de beguda de civada, 165 gr. de poma al forn, 90 gr, de moniato al forn, 4-5 orellanes ecològiques, 1 ou. 

 

Barretes energètiques naturals: Aquesta recepta de la Myrto Kalle és una bona solució per excursions, dies en els quals tenen activitats físiques intenses o simplement per variar.


Et cal: 30 grams de coco ratllat, 25 grams de llavors de lli, 1 cullerada de canyella, una miqueta de sal, 160 grams de flocs de civada, 90 grams d'ametlles, 70 grams de nous, 160 grams de dàtils, 3 cullerades d'oli de coco fos, 2 cullerades de mantega d'ametlla, 190 grams de xocolata negra. Trobareu la preparació aquí. 
 

Poma amb cereals: Una idea dolça i sana per picar a mig matí o mitja tarda, que aporta hidrats complexos, proteïnes, greixos de bona qualitat, fibra, vitamines i minerals. 
 

Només et cal: una poma verda, mantega de cacauet sense sucre i cereals. 

Piruletes de fruita: Una recepta de la periodista especialitzada en nutrició Cris Gonzalez Campins. Es pot fer amb la fruita de temporada que més els agradi.

Només et cal: tallar la fruita, punxar-la amb palets, fondre la xocolata al microones, afegir una cullerada d'oli verge de coco, banyar les piruletes amb la xocolata i refrigerar fins que es torni dura .
 

Barretes de plàtan i civada: una recepta molt senzilla que pots fer amb 5 minuts de preparació i 15 de cocció al forn.

Només et cal: Barrejar 3 plàtans madurs amb 100 grams de flocs de civada. Ho pots triturar o aixafar (segons el vostre gust). També li podeu posar una cullerada de llevat amb pols i llet de coco, si en teniu. Cal preescalfar el forn i coure la barreja durant 15 minuts a 180 graus. 
 

 
Arxivat a:
AlimentacióGeneral
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Martí Albesa
per Lluís Girona
El Govern accedeix a la proposta del Consell d'Educació de Catalunya que demanava tenir cinc dies laborables per preparar el retorn a les aules
Imatge il·lustrativa
Guillaume de Germain
per Alba Castellvi Miquel/Irene Ramentol
Claus perquè els infants es posin reptes, amb una mirada inclusiva
Imatge il·lustrativa
Ksenia Makagonov
Hi ha aprenentatges que superen els riscs des del punt de vista neurocientífic
Imatge il·lustrativa
Departament d'Educació
per Irene Ramentol
Propostes pedagògiques per Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat