iStock

5 snacks sans per esmorzar a l'escola

Perquè no mengin cada dia entrepà

14 de setembre de 2023 a les 07:16h
iStock
per Alba Carreres / Irene Ramentol
Vols algunes idees d'esmorzars i snacks per dur a l'escola? T'agradaria que el teu fill/a mengés sa i variat?

Aquests són alguns exemples de snacks sans que poden dur a l'hora del pati a la seva carmanyola.


Rodones de poma i moniato: La Raquel Orgilés Vila, assessora BLW, ens explica com fer aquestes rodonetes. Les podeu guardar a la nevera directament a la carmanyola del vostre fill/a i treure al matí a primera hora per menjar-les a temperatura ambient.

Només et cal: 100 gr. de farina de civada, 150 ml de beguda de civada, 165 gr. de poma al forn, 90 gr, de moniato al forn, 4-5 orellanes ecològiques, 1 ou. 

 

Barretes energètiques naturals: Aquesta recepta de la Myrto Kalle és una bona solució per excursions, dies en els quals tenen activitats físiques intenses o simplement per variar.

Et cal: 30 grams de coco ratllat, 25 grams de llavors de lli, 1 cullerada de canyella, una miqueta de sal, 160 grams de flocs de civada, 90 grams d'ametlles, 70 grams de nous, 160 grams de dàtils, 3 cullerades d'oli de coco fos, 2 cullerades de mantega d'ametlla, 190 grams de xocolata negra. Trobareu la preparació aquí. 
 

Poma amb cereals: Una idea dolça i sana per picar a mig matí o mitja tarda, que aporta hidrats complexos, proteïnes, greixos de bona qualitat, fibra, vitamines i minerals. 
 

Només et cal: una poma verda, mantega de cacauet sense sucre i cereals. 

Piruletes de fruita: Una recepta de la periodista especialitzada en nutrició Cris Gonzalez Campins. Es pot fer amb la fruita de temporada que més els agradi.

Només et cal: tallar la fruita, punxar-la amb palets, fondre la xocolata al microones, afegir una cullerada d'oli verge de coco, banyar les piruletes amb la xocolata i refrigerar fins que es torni dura .
 

Barretes de plàtan i civada: una recepta molt senzilla que pots fer amb 5 minuts de preparació i 15 de cocció al forn.

Només et cal: Barrejar 3 plàtans madurs amb 100 grams de flocs de civada. Ho pots triturar o aixafar (segons el vostre gust). També li podeu posar una cullerada de llevat amb pols i llet de coco, si en teniu. Cal preescalfar el forn i coure la barreja durant 15 minuts a 180 graus. 
 

 
Arxivat a:
AlimentacióGeneral
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Àlex Gómez Ribera
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
Txus Garcia
Masies, cases i apartaments ideals per un cap de setmana o les vacances escolars, de la mà de Benvinguts a Pagès
Imatge il·lustrativa
Daiga Ellaby
per Irene Ramentol
Com fer el trànsit al son respectant les característiques de cada infant
Imatge il·lustrativa
Allan Mas
Els infants i adolescents que fan activitat física a la tarda cal que facin un berenar lleuger i amb hidrats de carboni d'absorció lenta
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat