«Em puc banyar estant embarassada?»

Sí! Fins i tot si estàs a punt de parir

per Criar.cat
Hi ha molts mites i creences respecte a l'embaràs i un dels més escampats quan arriba l'estiu és el fet que les embarassades no es poden banyar a la platja o a la piscina quan estan a punt de parir.

A Criar.cat hem rebut la següent consulta: "Hola, estic de 39 setmanes i no sé si és veritat allò que diuen que quan estàs a punt de parir no et pots banyar, perquè si has dilatat una mica hi pot haver risc d'infecció. Això és així? M'ho podeu confirmar? Moltes gràcies".


Doncs bé, segons explica la Dra. Martina Vila, ginecòloga, es tracta d'un mite i NO és així. De fet recomana banyar-se a la platja o piscina per fer passar la calor.

Els únics motius pels quals no es recomana fer un bany és en situacions en les quals s'hagi de fer repòs, com podria ser l'amenaça de part preterme o placenta prèvia o també en el cas que s'hagi trencat aigües, perquè aquí sí que hi hauria risc d'infecció.


Respecte les altres preguntes freqüents això és el que ens recomana:

M'adonaré si trenco la bossa mentre m'estic banyant? Si per casualitat es trenqués la bossa just en aquell moment se seguirà mullant les hores posteriors al bany, així que sí que se n'adonarà.

Hi ha risc d'infecció? L'aigua de la piscina està tractada i el cos està preparat per protegir-nos. Només s'ha d'evitar si s'ha trencat aigües

Si ja s'està dilatada o s'ha perdut el tampó mucós tampoc hi ha motiu per deixar de banyar-se. 

ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Johny Cohen
per Alba Carreres
Una etapa carregada d'imaginació i intuició, però també amb pors relacionades amb allò irreal
Imatge il·lustrativa
Daiga Ellaby
per Irene Ramentol
Com fer el trànsit al son respectant les característiques de cada infant
Imatge il·lustrativa
iStock
Són fruit de l'acord entre la Generalitat i els sindicats
Imatge il·lustrativa
iStock
per Irene Ramentol
Símptomes i senyals d'alerta que has de tenir present
Logotip de Criar.cat

Responsable editorial: Alba Carreres
Continguts: Irene Ramentol
Director de nous formats: José M. Gutiérrez
Responsable de publicitat: Nadina Urgell

Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres