Mariano Nocetti

Biquinis amb «relleno» per a nenes de 7 anys

Des de farcits a les parts de dalt del biquini fins a escots que sexualitzen els pits de les nenes

17 de juny de 2021 a les 07:06h
Mariano Nocetti
Més enllà del debat de si les nenes han de dur o no part de dalt del banyador, cada estiu els anuncis sexualitzats de nenes a la platja han impactat i han deixat emprempta a les xarxes.

Aquest és un recull d'algunes denúncies que mares, pares, col·lectius o entitats han fet d'algunes d'aquestes peces de roba que han estat motiu de polèmica i discusions des de fa uns anys. 



El primer de tots és aquest anunci que va córrer per les xarxes:  
 

Pocs dies abans, durant l'estiu del 2021, una mare denunciava el "relleno" a la zona del pit que diverses marques decideixen posar en parts de dalt de biquinis per a nenes de 10 anys. 
 

Aquest altre tuit va en la mateixa línia, encara que en aquest cas és talla 5-6 anys
 

El mateix passa amb la roba interior:
 

I és que si heu hagut de comprar biquini per la vostra filla de sis anys potser també us heu trobat amb aquest panorama:
 
L'any 2023 FACUA, consumidors en acció, ha fet un comunicat oficial demanant la retirada de bikinis infantils amb farcit i les xarxes se n'han fet ressò.
 
Algunes de les marques han contestat a les queixes que aquest farcit precisament era per evitar que se'ls marquin els mugrons. D'altres han canviat el seu disseny i han fet marxa enrere. El que està clar és que cada vegada més persones reclamem la igualtat i l'eliminació de la sexualització infantil a través d'allò que consumim, dels referents que aportem. 


 
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Lo Closcamoll Festival
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
per Aina Font Torra i Irene Ramentol
Un recull de botigues de llibres que us encantaran
Imatge il·lustrativa
A.A.
per Anna Albert
Un recurs divertit perquè els infants recreïn i reinventin a la seva manera la història
Imatge il·lustrativa
Napadon Srisawang
Factors que poden disminuir les possibilitats d'embaràs
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat