Hi ha una necessitat molt gran per part de l'alumnat en rebre formacions en temes de diversitat sexe-afectiva. Així ho conclou l'informe Transgredint la norma, d'escoles inclusives LGTBI amb perspectiva global.
Segons ens explica Andrea Milàn, tècnica de projectes d'Assemblea Per la Pau de Catalunya, que ha contribuït en l'elaboració de l'informe, s'han trobat amb el fet que hi ha un
professorat molt motivat i amb interès de canvi, però al mateix temps hi ha un professorat que
necessita formació però li manca temps i interès.
"Hi ha un
desconeixement generalitzat per part del professorat respecte al protocol per a situacions d'assetjament i és bàsic que hi hagi participació de les famílies com agents educatius"; assegura.
És per això que s'han elaborat una sèrie de
propostes de millora i consells per tal de fer de les escoles i instituts espais més inclusius.
Conscienciació a l'alumnat en matèria de diversitat sexe-afectiva: cal que l'alumnat sigui conscient de les desigualtats socials que hi ha, fomentar l'esperit crític
Reforçar el protocol per a situacions d'assetjament, fer-lo visible a tothom (professorat, alumnat i famílies) mitjançant infografies, xerrades...
Formar al professorat i alumnat en matèria de diversitat sexe-afectiva
Implicar més a les famílies
Com a propostes més concretes especifiquen:

Tenir una
comissió de gènere o de coeducació amb perspectiva interseccional a dintre de l'AFA per tal que vetlli per aquests interessos

Posar en marxa una
bústia anònima per tal que els infants i joves des de la seva intimitat puguin expressar què els preocupa o resoldre dubtes amb l'ajuda d'un/a professional. Andrea Milàn proposa que sigui un formulari online anònim i que hi hagi algun Punt Jove o violeta vinculat a la proposta que pugui gestionar els dubtes.
Formar al professorat en llenguatge inclusiu, en diversitats i coneixement de protocols d'actuació
Formació de l'alumnat en diversitat sexoafectiva més enllà de les xerrades de 1r i 2n d'ESO i ja des de la primera infància, utilitzant temes i llenguatge adequat per cada edat.
Tenir la documentació actualitzada per part del centre i/o AFA: encara hi ha moltes escoles i instituts amb formularis on posa nom del pare i nom de la mare sense tenir present la diversitat.
Incidir més en la resolució de conflictes: hi ha escoles on després de l'hora d'esbarjo es parla dels conflictes que hi ha hagut i com solucionar-los.

Preparar una
guia bàsica de cada centre per saber què fer en cas d'assetjament i acompanyar les diversitats.
Contacte amb diverses entitats o grups de famílies LGTBI...