Alícia

Aliments que poden ajudar a combatre l'ansietat

A més de demanar ajuda i posar-se en mans dels professionals de la salut mental, es poden adoptar hàbits per ajudar a minvar l'ansietat

Alícia
per Criar.cat
Fa poques setmanes, vam quedar consternats i consternades pels resultats de la macroenquesta sobre salut mental a alumnes d'entre 10 i 18 anys realitzada pels departaments d'Educació i Salut.

La més gran que s'ha fet mai, amb la participació de 267.000 menors de 2.000 centres. Les dues dades més impactants són que el 8,8% expressen tenir pensaments sobre la mort cada dia i el 5,9%, pensen també diàriament a autolesionar-se.


Poc després es va fer públic que els intents de suïcidis en noies adolescents s'han triplicat a Catalunya després de la pandèmia. Si bé, la salut mental no és només un problema pels més joves, sinó que afecta tots els sectors de la població.

En un context de postpandèmia, d'incertesa i patiment per la salut pròpia i dels éssers estimats, els nivells d'ansietat s'han disparat. Els símptomes són diversos i, si es presenten, cal acudir a un especialista. Entre altres, s'inclouen la sensació de por tensió preocupació excessiva, irritabilitat, dificultat per concentrar-se, problemes en les relacions personals socials i laborals, palpitacions, freqüència cardíaca elevada, tensió muscular i, fins i tot, sensació d'opressió al pit.


A més de demanar ajuda i posar-se en mans dels professionals de la salut mental, es poden adoptar hàbits per ajudar a minvar l'ansietat. Des de fer esport, fins a menjar determinats aliments. A continuació, proporcionem una llista de 10 aliments que t'ajudaran a redir l'ansietat:

Menjar fruita i verdura de color morat

Aquest tipus de fruita i verdura conté anticianines, uns pigments hidrosolubles que ajuden a reduir l'estrès i, fins i tot, ajuden a prevenir el càncer i les malalties cardiovasculars.

Menjar fruits secs

Els fruits secs tenen elements nutricionals excel·lents per aconseguir evitar l'ansietat a través de la dieta. Concretament, contenen omega-3, magnesi, potassi i vitamines del grup B, relacionats amb el metabolisme cel·lular.



Espècies amb propietats antioxidants i ansiolítiques

Les espècies com el julivert, l'orenga i la canyella; contenen propietats antioxidants i ansiolítiques que ajuden a relaxar els sentits i milloren el benestar i l'estat d'ànim.

Aliments rics en magnesi

Un estudi publicat a la revista científica PubMed Central va determinar que una dieta baixa en magnesi afavoreix l'aparició de comportaments relacionats amb l'ansietat. Per aquest motiu, els aliments rics en aquest element poden ajudar a calmar-se. Alguns exemples són la fulla verda, com espinacs i bledes, així com llegums, nous, llavors i sègol.
 
Aliments rics en vitamina B

No poden faltar a la dieta menjars rics en vitamina B, com l'advocat i les ametlles; que alliberen neurotransmissors com serotonina i dopamina. Així ho explica l'article "Nutritional strategies to ease anxiety", publicat a Harvard Health Publishing.



Aliments amb àcids grassos omega-3

Altres aliments, com el peix greixós -amb el salmó al capdavant-, contenen àcids grassos omega-3. Un estudi dut a terme per estudiants de medicina el 2011 va ser pioner en demostrar que l'omega-3 pot ajudar a reduir l'ansietat. Abans, però, aquests àcids grassos ja havien estat relacionats amb la millora en casos de depressió.

 Aliments probiòtics

Un estudi publicat a la revista científica Psychiatry Research apunta que els menjars probiòtics també són útils per minvar l'ansietat. Entren en aquesta categoria els cogombrets, el xucrut i el quèfir de llet fermentada.

 Aliments rics en Zinc

També existeixen evidències científiques que confirmen que els aliments rics en zinc estan relacionats amb la reducció de l'ansietat. Algunes opcions són les ostres, anacards, fetge, carn de vaca i clares d'ous.
Arxivat a:
AlimentacióGeneral
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
iStock
per Irene Ramentol
6 testimonis més de violència obstètrica
Imatge il·lustrativa
iStock
per Irene Ramentol
6 testimonis de violència obstètrica
Imatge il·lustrativa
Rafael Henrique
per Paola Roig
No totes hem de parir en una banyera al saló de casa nostra, ni tampoc hem de fer-ho a la sala de parts d'un hospital
Imatge il·lustrativa
per Alba Carreres / Roger Aranda
Claus per posar límits amb l'ús de pantalles
Logotip de Criar.cat

Responsable editorial: Alba Carreres
Continguts: Irene Ramentol
Director de nous formats: José M. Gutiérrez
Responsable de publicitat: Nadina Urgell

Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres