Albert Alemany

Parlem de la publicitat sexista en infants

La Cristina de @Babymachismos ens explica quins estereotips de gènere condicionen i limiten que nens i nenes creixin en igualtat d'oportunitats

16 de desembre de 2020 a les 07:33h
Albert Alemany
per Criar.cat
La Cristina i la seva parella porten des del 2017 mostrant a les xarxes, des del compte @babymachismos, aquella publicitat que, mitjançant estereotips masclistes, sexualitza i etiqueta als infants segons el sexe que se'ls assigna a l'hora de néixer.

Va crear aquest compte davant de la indignació que li va representar, quan va néixer la seva filla, que li preguntessin si era nen o nena per decidir el color que vendrien un objecte o un altre. "Es tracta d'una eina del màrqueting per vendre més i limitar l'aprofitament dels productes"; ens explica.


"Cada any igual: per Halloween i Carnaval ens mostren catàlegs amb nenes vestides d'infermera i nens de metge, durant l'estiu volent vendre biquinis a les nenes i sexualitzant així els seus pits, durant la tornada a l'escola o finals de curs venent vestuari poc còmode i sexista, i per Nadal joguines per nens i altres joguines per nenes", assegura. 

Tot i que cada vegada les marques són més conscients que els/les consumidors/es estan més en contra d'aquesta distinció masclista, segons ens diu, tant fabricants com anunciants ho segueixen fent perquè encara els surt a compte.


"Marques com Decatlhon han eliminat les categories nen/nena de la pàgina web, hi han posat nens, però els productes segueixen sent els mateixos. Rosa i blau"; ens diu. "Encara hi ha moltes famílies que no se senten còmodes amb colors que no siguin aquests, i són també moltes les famílies que diuen: jo li compro rosa perquè la meva filla m'ho demana. Potser ens hauríem de preguntar per què el nostre fill no. No és quelcom innat". 
 

La Cristina ens explica com marques com Aldi s'han posat en contacte amb ella per tal de tenir present aquest punt de vista al seu catàleg. "De vegades hi ha marques que hi posen voluntat però no se'n surten perquè potser la matriu de l'empresa és a un altre país on aquestes desigualtats són encara més grans o potser no són prou conscients".

"El polèmic llibre d'activitats del Lidl també és un exemple. No és acceptable que un quadern així estigui en un punt de venda", ens assegura.
 
Tampoc PLV (publicitat al lloc de venda), destinats a nens o nenes cada una amb un missatge, com va passar en aquest altre polèmic anunci de Carrefour.
 
Aquests exemples són clars, ens diu, però n'hi ha d'altres que són més subliminals i moltes famílies no detecten. La coeducació, ens explica, passa també per regular aquesta mena de missatges sexistes.
  La Cristina ens assegura que és optimista. "A poc a poc les coses estan canviant. La gent cada vegada n'és més conscient i també les marques. Esperem que d'aquí a uns anys no hi hagi ni objectes ni colors publicitats per nens o per nenes, que condicionen l'elecció de les nostres criatures a l'hora d'escollir regals", ens diu.


T'ha agradat aquest contingut?
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
per Aina Font Torra i Irene Ramentol
Un recull de botigues de llibres que us encantaran
Imatge il·lustrativa
A.A.
per Anna Albert
Un recurs divertit perquè els infants recreïn i reinventin a la seva manera la història
Imatge il·lustrativa
Napadon Srisawang
Factors que poden disminuir les possibilitats d'embaràs
Imatge il·lustrativa
Josep Lluís Escudero
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat