Exercicis per fer la pinça i afavorir el correcte desenvolupament d'un infant

Per què és important "fer la pinça"? Quines són les etapes del desenvolupament de la motricitat fina?

28 de juliol de 2023 a les 08:56h
per Alba Carreres
A partir del tercer mes de vida el nadó es comença a descobrir les seves mans i comença a interactuar amb elles. No és aproximadament fins als sis mesos, quan aquest nadó inicia el desplaçament i a explorar tot allò que l'envolta.
Al vuitè o novè mes  és quan comença a agafar objectes amb el dit índex i el polze per poder agafar-los amb més precisió: en diem "fer la pinça". Es tracta d'un moviment de coordinació molt important i representa un clar avanç pel que fa al desenvolupament psicomotor de l'infant.

Encara que ens sembli una petitesa aquest moviment marcarà un abans i un després pel que fa a la seva motricitat fina, que anirà perfeccionant amb el temps. Una bona manera d'estimular aquest aprenentatge és amb el menjar, i de mica en mica podeu anar provant amb diferents elements qüotidians.

A través del joc també és una bona manera d'estimular la motricitat fina. A partir de l'any l'infant serà capaç de pessigar trossets de plastilina i posar-los en un recipient, canviar objectes d'un recipient a un altre utilitzant una cullera, i fins i tot de treure els pètals d'una flor un a un.

A partir dels dos anys i fins als tres serà capaç d'anar fent exercicis cada vegada amb més complexitat, fins que, a partir dels 3 anys serà capaç d'extreure ell o ella sola els adhestius d'un quadern com els que t'ofereix Panini, amb l'àlbum "El Principito", amb els valors, els personatges i els escenaris del conte, o els àlbums de Stick&Colour temàtics (animals marins, dinosaures, unicorns....). Tria allò que més li agradi.
 
El joc amb adhesius a més, amplia la destresa i la coordinació bilateral de les mans, l'escaneig visual (molt necessari pel que fa a la lectura), afavorirà la seva consciència espaial, a més d'explorar diferents textures. 

Què passa si es frustra? Els infants han d'aprendre a gestionar les frustracions. Si els sobreprotegim no els ho deixarem aprendre i el nivell d'exigència serà cada vegada més alt. Et proposem mantenir la calma, oferir-li la mínima ajuda possible perquè se senti útil i s'autorealitzi quan ho aconsegueixi sol, observar la seva frustració i davant de signes de cansament proposar-li intentar-ho més tard. 


Amb el suport de

ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Ajuntament de Tortosa
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
Txus Garcia
Masies, cases i apartaments ideals per un cap de setmana o les vacances escolars
Imatge il·lustrativa
Kelley Bozarth via Unsplash
per Dra. Anna Estapé
La Dra. Anna Estapé ens facilita alguns consells per tal de detectar i tractar aquesta malaltia que afecta 1 de cada 5 infants
Imatge il·lustrativa
Daiga Ellaby
per Irene Ramentol
Com fer el trànsit al son respectant les característiques de cada infant
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat