El
patinet elèctric ha deixat de ser una alternativa equiparable a la bicicleta a l'hora de moure's per la ciutat. La diferència bàsica que s'estableix és que es considera un
vehicle d'una sola plaça, i portar-hi un passatger pot implicar multes de fins a 100 euros.
Per a moltes famílies el patinet elèctric havia esdevingut una alternativa per desplaçar-se portant una criatura en trajectes curts, com de casa a l'escola, per exemple. Però
un estudi de l'Hospital Sant Joan de Déu publicat el mes de novembre ja va posar el focus en la perillositat d'aquesta pràctica, que ara queda prohibida. Així mateix, l'estudi recomana
portar casc i
no permetre'n l'ús a menors de 14 anys, encara que la nova regulació no estableix una edat mínima, ni l'obligatorietat d'utilitzar d'elements de protecció personal.
La nova normativa, ja en vigor, tampoc permet que els patinets circulin per les
voreres ni per les zones de vianants, i tampoc per vies interurbanes, travessies, autopistes i autovies que transcorrin per poblacions ni per túnels urbans. A més, sempre que sigui possible hauran d'
utilitzar el carril bici.
Pel que fa a la velocitat,
no poden superar els 25 km/h. A més, els conductors no poden circular amb auriculars posats ni parlant pel telèfon mòbil i s'han de sotmetre a controls d'alcoholèmia si se'ls demana. El que encara no ha quedat definit és si caldrà contractar una
assegurança obligatòria de circulació per a aquests vehicles. De moment, la regulació d'aquest punt ha passat als ajuntaments.
Aquests canvis formen part de les noves mesures de trànsit aprovades pel govern espanyol el passat mes de novembre.