Vacuna de la Covid i lactància materna: és compatible?

Tot el que se sap sobre la vacuna de la Covid en relació amb l'alletament matern

per Criar.cat
És segura la vacuna de la Covid per a mares que estiguin alletant? És una de les preguntes més recurrents entre mares lactants i que de mica en mica va quedant resposta a base d'estudis. El doctor Carlos Rodrigo, pediatra especialista en malalties infeccioses, explica que "sabem que no hi ha cap problema de cap mena amb cap de les vacunes, que estigui relacionat amb la lactància". 

Quan li demanem si n'hi ha alguna que estigui més recomanada per a mares lactants que d'altres, insisteix a dir que no n'hi ha cap que interfereixi en la lactància. Tot i això aclareix que "probablement se'ls administrarà Pfizer o Moderna, però per l'edat de la dona, no perquè tingui res a veure amb ser lactant".


Així mateix, aquestes dues vacunes són d'RNA missatger, i per tant no contenen el virus capaç de provocar la malaltia, sinó que només transmeten la informació a les cèl·lules perquè aquestes siguin capaces de fabricar la proteïna necessària per immunitzar-nos. És una de les conclusions a què va arribar l'estudi fet pel centre de referència sobre el control de les malalties dels Estats Units (Centers For Disease Control and Prevention). 

Altres organismes internacionals, com l'Academy of Breastfeeding Medicine (ABM), es posicionen també a favor de la vacunació contra la Covid-19 durant la lactància materna, afirmant que les vacunes no afecten la seguretat de la mare ni del bebè, exceptuant les vacunes contra la verola i la febre groga.


Gràcies a aquests estudis recents, s'ha demostrat que la vacuna és segura per als nadons i el Departament de Salut de la Generalitat ha modificat recentment el seu criteri i ara recomana la vacuna també per a dones embarassades.



El que també han demostrat estudis, com el que han dut a terme des de LactApp, l'app gratuïta sobre lactància, en col·laboració amb el CSIC, és que la immunitat de la vacuna passa a la llet materna. Tot i que és una bona notícia, el doctor Rodrigo ens recorda que, sempre és bo, però en aquest cas "no és un fet rellevant, ja que la malaltia no té efectes en els nadons". 


ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Shelby Deeter
per Júlia Martí i Irene Ramentol
Un qüestionari elaborat per la psicòloga Júlia Martí, experta en autoexigència
Imatge il·lustrativa
Jelleke Vanooteghem
per Irene Ramentol
Si tens un fill o filla nascut a partir del 2010, t'interessa
Imatge il·lustrativa
Benjamin Manley
Sabies que molts patrons de criança emergeixen del subconscient? La consultora de criança Judit Pla proposa revisar-los
Imatge il·lustrativa
Johny Cohen
per Alba Carreres
Una etapa carregada d'imaginació i intuició, però també amb pors relacionades amb allò irreal
Logotip de Criar.cat

Responsable editorial: Alba Carreres
Continguts: Irene Ramentol
Director de nous formats: José M. Gutiérrez
Responsable de publicitat: Nadina Urgell

Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres