Torna al consultori Torna a les consultes de Porteig i son

Núria
Data: 24/05/21 22:31
Dificultats per adormir-se
Bona nit,

Tinc una consulta per fer-vos. Tinc una filla de 21 mesos he fins fa uns dies s'adormia sola i tota la nit sens gairebé despertar-se, però ara li costa molt adormir-se i no vol que marxi del seu costat. Quan la poso al llit després de prendre el biberó i li dic bona nit, demana que em quedi amb ella. Si marxo plora i em diu que hi vagi. Quan entro a l'habitació para de plorar i comença a cantar, riure, passejar pel bressol... Li dic bona nit i quan marxo torna a plorar fins que torno a entrar... I tota l'estona igual. Pot tardar entre una i dues hores en adormir-se. No sabem què fer ni com podem ajudar-la. Això és molt nou per nosaltres perquè sempre s'havia adormit sola.
Moltes gràcies!

Data: 31/05/2021 16:24

Hola Núria,

El son de les criatures, sobretot durant la primera infància, és evolutiu i el seu patró canvia amb el desenvolupament. Passa sovint que quan sembla que ja tenim unes rutines ben adquirides, nous factors entren en joc i les distorsionen. En aquest sentit, el cas que ens comentes és força habitual. 

En aquesta Guia útil per conèixer el son de la teva criatura hi trobaràs pautes i consells de les nostres especialistes que et poden ajudar. Totes elles coincideixen a dir que no hem de deixar plorar les criatures fins que s'adormin, i que l'acompanyament és fonamental per recuperar la rutina del son. També ens recorden que, igual que ens passa als adults, els infants tenen moltes coses al cap a l'hora d'anar a dormir, perquè els han passat moltes coses durant el dia. Potser si repasses com ha estat el dia de la teva criatura, trobaràs el motiu que fa que li costi anar a dormir: canvis importants a l'entorn, grans emocions, etc.

En tot cas, la presència de l'adult a l'hora d'anar a dormir és molt important, i el que necessiten és que els donem seguretat i tranquil·litat per poder fer la transició cap al son. Pots trobar més consells en aquest #CriarTalks amb l'especialista en son infantil de BabyREM, Olga Sesé.


Respost per l'equip de Criar.cat

Només els moderadors poden publicar-hi respostes.
Logotip de Criar.cat
Responsable de projecte: Irene Ramentol
Responsable editorial: Alba Carreres
Responsable de publicitat: Mar Domènech
Tecnologia: Sobrevia.net

Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres