Annie Spratt

5 aliments rics en melatonina per dormir millor

Els menjars amb un alt contingut d'aquesta hormona, així com de triptòfan, funcionen com a somnífers naturals

14 de març de 2023 a les 07:30h
Annie Spratt
Descansar adequadament a la nit pot esdevenir tot un repte per a les persones adultes i també per als infants. Els problemes d'insomni són creixents en la nostra societat, per l'increment d'estímuls i de ritmes quotidians. Són molts els factors que expliquen aquesta tendència. Si bé, existeix un remei natural: el consum d'aliments amb melatonina, l'"hormona del son".

La melatonina regula els cicles circadiaris, els canvis físics, mentals i de conducta que experimenta una persona durant un dia sencer. És per això que determinats aliments rics amb melatonina funcionen com a somnífers naturals. Passa el mateix amb menjars amb triptòfan, un aminoàcid imprescindible per la síntesi de melatonina.


Aliments que actuen com a somnífers naturals:

La melatonina i el triptòfan són presents a una gran varietat d'aliments a l'abast de tothom. Si bé, és preferible consumir aquells que incorporen nutrients i altres aminoàcids també beneficiosos per l'organisme. A continuació presentem una llista amb cinc bones opcions:


Cireres

Quan es parla d'aliments amb melatonina per dormir, les cireres no acostumen a sortir a la conversa. Si bé, són un magnífic somnífer natural pel seu alt contingut en melatonina.


Recordeu que en menors de 4 anys, aquesta fruita no es pot oferir sencera i sense supervisió adulta per risc d'ennuegament. Cal tallar-la verticalment fent llunes, perquè si les fem a trossets, encara que sigui sense pinyol, hi pot haver risc d'asfíxia.


Civada

La civada, en canvi, ja és un dels aliments estrella a la dieta de tots aquells a qui els agrada cuidar-se. El que potser no es coneix tant és que el seu alt contingut en melatonina ajuda a relaxar la musculatura i reduir l'estrès, i que consumir-la poques hores abans de marxar al llit, ajuda a agafar el son. Juntament amb l'arròs, és el cereal que conté més triptòfan. A més, conté avenina, una proteïna tranquil·litzant.

Nous

Com l'avena, les nous són una bona font de melatonina i triptòfan. A més, tenen un efecte saciant, el qual permet substituir altres productes menys sans i arribar amb gana al següent àpat. També contenen grans quantitats d'àcids grassos Omega 3 i 6 i són rics en magnesi.

Recordeu que fins als 4 anys les nous no es pot oferir senceres per risc d'ennuegament. Es poden oferir en polsim, en crema (crema de cacauet) o esmicolats.

Plàtan

El plàtan destaca com un dels aliments amb més triptòfan, però també és ric en potassi i magnesi. Aquest darrer activa el sistema nerviós parasimpàtic, que ajuda a relaxar l'organisme. Per això, és un dels principals aliments que ajuden a dormir. Com passa amb les nous, el seu contingut calòric és elevat, però té un efecte saciant que permet evitar altres menjars amb encara més calories.


Ametlles

Les ametlles són un aliment molt recomanable perquè contenen triptòfan i calci, a més de ser el fruit sec amb més fibra. De la mateixa manera, formen part, amb les nous, els cacauets i els festucs, del grup de fruits secs rics en àcids grassos Omega 3 i 6. Tanmateix, contenen grans quantitats de vitamina B-12, que intervé en la regulació del ritme somni-vigília, pel qual són molt útils per combatre el jet-lag.

Recordeu que fins als 4 anys les ametlles no es pot oferir senceres per risc d'ennuegament. Es poden oferir en polsim, en crema (crema de cacauet) o esmicolats.

Arxivat a:
AlimentacióGeneral
Irene Ramentol
Responsable editorial i de projecte a Criar.cat
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Àlex Gómez Ribera
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
Txus Garcia
Masies, cases i apartaments ideals per un cap de setmana o les vacances escolars
Imatge il·lustrativa
Daiga Ellaby
per Irene Ramentol
Com fer el trànsit al son respectant les característiques de cada infant
Imatge il·lustrativa
Allan Mas
Els infants i adolescents que fan activitat física a la tarda cal que facin un berenar lleuger i amb hidrats de carboni d'absorció lenta
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat