Tom Brunberg

La fruita s'ha de menjar amb pell o sense pell?

Això és el que diuen les persones expertes sobre menjar la fruita amb pell

Tom Brunberg
per Criar.cat
Tenim ja ben integrada sobre la rutina d'introduir fruita en la nostra dieta diària. Però, com s'ha de consumir? Amb pell o sense pell? Què és més saludable?

Les fruites tenen grans quantitats de nutrients que són beneficiosos per al nostre organisme. El secret rau en la distribució d'aquests nutrients al llarg de tot l'aliment. La pell i la coberta de les fruites és on més es concentren els seus valors nutritius.


Per tant, a mesura que arribem a la llavor van disminuint. És més, quan retirem la pell de la nostra dieta perdem una quantitat ingent de proteïnes. Tot i això, la fruita seguirà sent molt nutritiva i deliciosa.  

Segons les persones expertes, una poma sense pelar conté el triple de vitamines que la mateixa fruita sense pelar. Així mateix, els estudis també apunten que la fruita sense pelar és més saciant que la seva homònima sense pell. Això és perquè la coberta d'aquests aliments conté gran quantitat de fibra, que donen la sensació de saciat al nostre cos.


El principal dilema d'ingerir  la pell de les fruites es troba en l'ús de pesticides i ingredients químics durant el cultiu d'aquests aliments. Però has de saber que, segons l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), no hi ha cap diferència entre menjar les fruites pelades o la pell. Tot i així, recomana rentar les fruites correctament abans de menjar-les, vagis a pelar-la o no.

Altra cosa és que hi ha pells que poden ser desagradables o difícils d'ingerir. Sobretot en el cas de les fruites en què les pells són gruixudes, com la taronja, l'alvocat o el kiwi. En aquests casos, la mateixa agència desaconsella el seu consum malgrat remarca que menjar-les no comporta cap risc

Si vols saber com s'ha de rentar bé la fruita per eliminar les pesticides, consulta aquest article: 




 
Arxivat a:
AlimentacióGeneral
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Harry Grout
per Irene Ramentol
La base d'una alimentació saludable no només està en els aliments
Imatge il·lustrativa
iStock
per Alba Carreres
Característiques de l'etapa del "no retorn"
Imatge il·lustrativa
iStock
per Irene Ramentol
Una eina útil per ajudar-vos a tenir present el calendari pediàtric si tens criatures d'entre 0 i 15 anys
Imatge il·lustrativa
iStock
per Irene Ramentol
Aquestes són les recomanacions de les persones expertes
Logotip de Criar.cat
Responsable de projecte: Irene Ramentol
Responsable editorial: Alba Carreres
Responsable de publicitat: Mar Domènech
Tecnologia: Sobrevia.net

Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres