iStock

Què fem amb totes les manualitats que porten de l'escola?

Quan ja no tens espai a casa, però vols respectar i estimar la seva feina

28 de novembre de 2023 a les 20:00h
iStock
per Criar.cat
Final de trimestre i un munt de quaderns, activitats plàstiques, manualitats i enginys educatius arriben a casa: fulles pintades a la tardor, estrelles daurades i espelmes al Nadal, flors de tots colors quan arriba el bon temps. 

A la majoria de criatures els fa il·lusió deixar-ho a un lloc ben visible durant molt de temps. Però què passa quan la taula del menjador o l'estanteria està tan farcida que ja no hi cap res més?


Segons ens explica la psicòloga Laia Sala, la primera pregunta que ens hem de fer com a família és: aquests objectes a qui pertanyen? És un regal de l'infant cap a la família? O és de l'infant? Perquè aquí canvia el subjecte.

"Si és de l'infant l'hem d'ajudar a gestionar-s'ho sol. Si és de la família hem de gestionar-ho nosaltres i explicar-li i acompanyar-lo en la decisió validant el seu esforç", explica.


"La part bonica que ens ho portin a casa és el temps de gaudi creant nous records, rememorant, que ens expliqui la seva vida fora de casa. Com a família hem de poder decidir quin és aquest temps de gaudi, si són uns mesos o unes setmanes, ajustant-nos al temperament i a la manera de ser de cada infant", assegura.

"És important que no ens ho mirem un cop i ja està, perquè potser surten idees noves o li venen records nous".Cal també que aprenguin que els objectes ocupen espai i per això la Laia Sala ens proposa que ho tinguin a la seva habitació perquè sàpiguen que si té això no hi podrà posar altres coses.



L'organitzadora professional Clara Massons i de Lama suggereix tenir una capsa. "Una bona idea és que cada infant tingui una capsa on poder-hi guardar tot allò que vulguin i fins als 7 anys podem anar-la buidant amb ells o sense, com ho veiem. A partir dels 7 anys és interessant buidar-la conjuntament i anar consolidant l'hàbit de descartar joguines, roba i materials", explica Clara Massons i de Lama.

Segons ens explica Laia Sala qualsevol opció està bé. Hi ha famílies que són molt acumuladores i altres molt minimalistes, i si s'acompanya emocionalment a l'infant si es descarta, s'explica què se'n fa d'aquest objecte i per què estem també respectant les necessitats de l'infant i de la família.

"Esta bé que sàpiguen que hi ha coses que són efímeres, que es creen, hi dediquem un esforç, les gaudim, les compartim i s'acaben. Tot amb el seu permís i acompanyant-los", assegura Laia Sala.
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Txus Garcia
Masies, cases i apartaments ideals per un cap de setmana o les vacances escolars, de la mà de Benvinguts a Pagès
Imatge il·lustrativa
Ajuntament Deltebre
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
Daiga Ellaby
per Irene Ramentol
Com fer el trànsit al son respectant les característiques de cada infant
Imatge il·lustrativa
Allan Mas
Els infants i adolescents que fan activitat física a la tarda cal que facin un berenar lleuger i amb hidrats de carboni d'absorció lenta
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat