Cottonbro

Les millors posicions per dormir si estàs embarassada

Ens ho explica la fisioterapeuta Yolanda Sanz

11 de juliol de 2023 a les 07:30h
Cottonbro
Un dels majors problemes que tenen les embarassades, sobretot a partir del tercer trimestre, és aconseguir dormir còmodament. Sovint hi ha acidesa, rampes, ganes d'anar al bany, calor…..

La fisioterapeuta Yolanda Sanz, del Centre de Fisioteràpia Activa't, ens dona alguns consells i ens explica quines són les millors posicions per dormir durant l'embaràs, atenent les molèsties que tinguis: 


Si tens acidesa, és convenient que utilitzis coixins per aixecar una mica el tronc i evitar el reflux gàstric.

 Si et manca aire, dorm de costat o amb coixins a l'esquena per elevar una mica el tronc.


Si dorms cap amunt...

En aquesta posició la panxa es recolza sobre els budells i els principals vasos sanguinis que són l’Aorta i la vena Cava. La vena Cava és la que transporta la sang de les extremitats inferiors al cor, si es comprimeix pot produir marejos, problemes respiratoris i problemes digestius.


Si dorms de costat...

És la millor posició per dormir, sobretot recolzada a la banda esquerre del cos. D’aquesta manera evitem que el pes de l’úter caigui sobre el fetge. En aquesta posició hi ha un augment de la quantitat de sang i nutrients que arriben a la placenta i al bebè.

Les cames i els genolls han d'estar doblegats. Si molesta la fricció entre els genolls podeu posar un coixí prim entre les cames.

Si teniu molèsties a l'esquena podeu posar un coixí sota la panxa, la columna us quedarà més recte i no forçareu les lumbars.


Com millorar el descans?

Fes exercici diari. Trenta minuts són suficients i t’ajudaran a estar millor. Pilates terapèutic, gimnàstica correctiva, caminar….

Fes alguna activitat que et relaxi abans d'anar a dormir. Escolta música relaxant, llegeix, etc. Evita la televisió i l’ordinador abans d’anar a dormir.

Si et costa trobar una postura còmode per dormir pots utilitzar coixins, entre els genolls si dorms de costat i sota els genolls si dorms cara amunt.

Menja i beu dues hores abans d’anar a dormir. Intenta que siguin coses lleugeres, evitant sobretot els fregits, així tindràs menys acidesa i no necessitaràs aixecar-te tant per anar al bany.
Arxivat a:
EmbaràsGeneral
Irene Ramentol
Responsable editorial i de projecte a Criar.cat
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Napadon Srisawang
Factors que poden disminuir les possibilitats d'embaràs
Imatge il·lustrativa
Josep Lluís Escudero
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
Jill Sauve
per Laia Santís
Un recull de novetats editorials que t'encantaran
Imatge il·lustrativa
Julia M. Cameron
El món i els ritmes actuals impacten en els nostres fills
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat