Daniel Cheung

Què es valorarà de les nostres criatures en el futur?

L'Alfons Cornella, fundador de Institute of Next, ens explica com podem educar els nostres fills i filles perquè siguin felices i tinguin les aptituds que precisaran per un futur

Daniel Cheung
Com serà el demà de les nostres criatures? Quins valors i aptituds han de tenir perquè siguin felices i contribueixin a crear un futur millor? Com les podem educar de cara a allò que vindrà?

Aquestes són algunes de les preguntes que sovint ens fem les famílies i que l'Alfons Cornella, fundador de Institute of Next té ben clares. Durant anys ha estudiat i analitzat processos de transformació i innovació i en el context de la Kid's Innovation Day va explicar-nos quines eren aquestes aptituds i aprenentatges que les criatures necessitarien pel seu futur


Partint de la base que moltes tasques de treball les faran robots, i faran moltes d'aquestes tasques millor que les persones, les persones haurem d'aportar allò que ens diferencia dels robots: la nostra humanitat. És per això que aquestes seran algunes de les aptituds i valors que necessitaran les nostres criatures en un futur:

La curiositat: Segons explica Cornella, és important que els infants tinguin el desig de conèixer, de trobar respostes i solucions. Ser curiós és ser creatiu i segons explica és necessari per estar bé. "La curiositat és el secret d'una vida feliç", ens diu. 


Les preguntes: Pel futur és fonamental que ens fem preguntes. L'expert assegura que les persones amb la ment oberta té una visió del món diferent i es fixa en altres coses. Si Newton no s'hagués preguntat per què una poma queia a terra, no haguera desenvolupat la teoria de la gravetat.

La imaginació: Cercar solucions creatives a problemes, imaginar-se possibles solucions manipulant informació generada intrínsecament. 

La creativitat: Alfons Cornella s'atreveix fins i tot a dir que és més rellevant que el coeficient intel·lectual. És la curiositat aplicada, l'educació basada en el fer, i per això creu que cal una formació dual: aprendre des de fer. 

En aquest sentit ens parla de BrightWorks, una escola de San Francisco en la que les criatures quan hi entren han de fabricar-se fins i tot la seva cadira. Des de la seva experiència veuen que fer quatre potes enlloc d'una sola és un gran invent i d'aquesta manera integren l'aprenentatge. 

La memòria: Tot plegat no funciona sense la memòria. Cal tenir dipòsit de coses que ja saps per generar-ne de noves. 

L'empatia: "Si no estàs en un col·lectiu no existeixes", diu Alfons Cornella. Explica que cal tenir espais per la comunitat i construir per aquesta col·lectivitat. 

La felicitat: Segons ens explica la felicitat és el flux que existeix just al mig dels reptes i les capacitats. Si els reptes són majors a les capacitats es genera ansietat, si aquests reptes són menors a les teves capacitats es genera avorriment. Cada dia cal créixer en aquestes dues dimensions per generar equilibri.

El propòsit: Cal que cadascú trobi aquest propòsit, empoderar nens i nenes i ajudar a descobrir aquest talent i el propòsit. 

Podeu seguir a l'Alfons Cornella a la seva web fent clic aquí
Alba Carreres
Responsable editorial de Criar.cat
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Riho Kroll
Roger Aranda Rovira
Us passa? El psicòleg Roger Aranda ens explica què fer
Imatge il·lustrativa
Andrea Gabarró
Si tens el triangle Pikler i no saps ni qui és Pikler llegeix això
Imatge il·lustrativa
Marta Segrelles
La psicòloga Marta Segrelles ens en parla
Imatge il·lustrativa
Gala Espín
Paola Roig
La psicòloga Paola Roig ens parla de l'exigència que carreguem les mares i els pares en la criança
Logotip de Criar.cat

Responsable editorial: Alba Carreres
Director de negoci: Jordi Font
Director de nous formats: José M. Gutiérrez
Responsable de publicitat: Nadina Urgell

Editorial: Emercat Osona SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres