Engin Akyurt

Com millorar el dolor de regla

Consells de la ginecòloga influenciadora Laia Vidal

29 de març de 2023 a les 07:30h
Engin Akyurt
per Criar.cat
La regla és el despreniment de la capa interna de l'úter (endometri) que ha crescut durant el nostre cicle menstrual amb objectiu de servir de matalàs per a un possible embaràs.

Perquè això passi, entra en joc el sistema immunitari-inflamatori del cos, segregant prostaglandines, la funció de les quals és:

Prostaglandines PRO-inflamatòries:

Necrosar aquest teixit (“matar-lo”, “infartar-lo”).
Augmentar les contraccions uterines que facilitaran l‟expulsió d‟aquest teixit isquèmic.

Prostaglandines ANTI-inflamatòries:

Resolució del procés inflamatori per donar inici a un nou cicle menstrual sa.

Moltes vegades el nostre dolor menstrual té a veure amb la incapacitat del nostre cos de realitzar correctament aquest procés d'inflamació i antiinflamació de manera natural.


Com podem ajudar-lo per millorar el dolor de regla?

Amb nutrició nutritiva: aliments antioxidants (peixos), antiinflamatoris (alvocat, tomàquet, etc.)

Evita ultraprocessats i farines refinades, a més de tòxics com l'alcohol o el tabac.

Pots fer ús de suplamentació si cal cobrir dèficits nutricionals o augmentar l'antiinflamació per consum insuficient en dieta… (Zinc, Magnesi, Vitamina A, C, D, DHA, CoQ10, N-acetilcisteïna, Cúrcuma…) 

Evita en la mesura del possible la presa d'antiinflamatoris/analgèsics que alterin el procés natural afavorint el cercle viciós del dolor. (Provar alternatives com: la cúrcuma!)


 Fes exercici físic de força i augmenta el moviment diari.

Evita el sedentarisme, fins i tot, durant la regla. Cal moviment, encara que sigui més suau! 

Descans correcte (8-9 hores, nocturnes).

Evita estrès

Valora el teu sistema digestiu: si hi ha símptomes, el nostre intestí està inflamat o les nostres bestioles no estan bé, el nostre sistema hormonal pot patir!   

No ignoris altres símptomes perquè "no tinguin res a veure amb la regla". La diarrea/restrenyiment no són normals.

Valora la musculatura lumbopèlvica (fisio de sòl pelvià).
Arxivat a:
SexualitatGeneral
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Napadon Srisawang
Factors que poden disminuir les possibilitats d'embaràs
Imatge il·lustrativa
Josep Lluís Escudero
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
Jill Sauve
per Laia Santís
Un recull de novetats editorials que t'encantaran
Imatge il·lustrativa
Julia M. Cameron
El món i els ritmes actuals impacten en els nostres fills
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat