Annie Sprat

3 exercicis per millorar el dèficit d'atenció per fer a casa o a l'escola

Es calcula que 5 de cada 100 alumnes tenen TDAH

22 de juny de 2023 a les 07:30h
Annie Sprat
Vivim en un món accelerat i ple d'estímuls: des de ben petits els infants, a través de determinades joguines amb molt de soroll i funcionalitats, amb les pantalles, o amb el fet de no deixar-los ni un moment per avorrir-se, aprenen que aquesta és la normalitat i aquest excés d'acció i adrenalina acaba portant conseqüències negatives pel seu desenvolupament i aprenentatge.

Si a aquest fet li sumem que un 5% dels infants en edat escolar té TDAH (Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat) i que és un dels Trastorns del neurodesenvolupament més freqüent durant la infància, estadísticament a cada aula hi ha una possibilitat molt alta que a les aules hi hagi algun alumne que no estigui seguint la classe amb l'atenció que cal per comprendre els continguts.


Segons un Estudi de la Unitat de Trastorn per Dèficit d'atenció i Hiperactivitat de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona assegura que el Mindfulness redueix els problemes d'atenció i millar la conducta d'aquests infants. Aquests són alguns dels exercicis que podem fer a casa o a l'escola per tal de millorar el dèficit d'atenció. 

Exercicis de respiració: No respirem igual quan estem nerviosos que quan estem tranquils o preocupats. Ens informa de com ens trobem. Prendre Atenció de com ens trobem és clau. Observar el que passa i el que sento aquí i ara, podent actuar d'una manera menys automàtica i més reflexiva. 


Anar al parc o al Bosc i agafar 10 pedres de respirar. Les deixem al costat esquerre i fem un cercle amb la mà sostenint la pedra i duent-la al costat dret. Descobrir com respirem. 

Aprendre a organitzar-se: anotar a l'agenda, no deixar-se els deures o complir terminis d'entrega pot ser complicar especialment en infants amb dèficit d'atenció. Se sap que aquests infants presenten una alteració en el lòbul frontal del cervell.


Tenir com a hàbit i rutina anotar a l'agenda i mirar-la els ajudarà a planificar-se i organitzar-se. Els esquemes visuals de tasques i la simplificació també els ajudarà a retenir la informació i a analitzar l'acció que cal fer, el que s'anomena funció executiva. 

Prisma positiu: La diferencia entre un infant amb TDAH conflictiu i un infant amb TDAH emprenedor, segons expliquen des de l'Hospital Sant Joan de Déu és una correcta detecció i diagnòstic entre els 6 i 16 anys i un acompanyament segons les necessitats de cada infant. 

Les demandes actuals pel que fa a les hores d'escola i l'estil d'aquesta fa que aquests infants tinguin majors dificultats: que hagin de rendir acadèmicament, estiguin asseguts a la cadira durant moltes hores... 

Grans personatges històrics que tenen TDAH: Agatha Christie, Disney, John Lennon, Bill Gates o Michael Phelps en son alguns exemples. 

Respectar les necessitats i observar la condició des d'un prisma positiu ajudarà a l'infant a valorar la seva manera de ser i a escoltar-se i saber què necessita en cada moment.

 
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Àlex Gómez Ribera
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Imatge il·lustrativa
Txus Garcia
Masies, cases i apartaments ideals per un cap de setmana o les vacances escolars, de la mà de Benvinguts a Pagès
Imatge il·lustrativa
Daiga Ellaby
per Irene Ramentol
Com fer el trànsit al son respectant les característiques de cada infant
Imatge il·lustrativa
Allan Mas
Els infants i adolescents que fan activitat física a la tarda cal que facin un berenar lleuger i amb hidrats de carboni d'absorció lenta
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat