Tim Douglas

Consells per un Nadal saludable en família

Com gestionar els copiosos àpats que venen aquests dies? En parlem amb dues nutricionistes

Tim Douglas
Sou molts/es les que en aquestes dates especialment us preocupa la correcte alimentació dels vostres fills i filles. Venen dies de copiosos àpats familiars, que convé gaudir i regular alhora. És un exercici, que si el fem, també serveix per educar les nostres criatures en una alimentació conscient i saludable

Hem demanat uns consells a les nutricionistes infantils Esther Sánchez i Irene Abellan que esperem que us siguin útils per aquestes festes: 


No deixeu de menjar aliments "reals" com les fruites, verdures, carns o peixos durant aquestes dates.

Afegiu aliments saludables també als dinars/sopars de Nadal, Cap d'Any, Any nou o Reis. Hi ha mil opcions: amanides, canapès amb ingredients frescos i reals, carns, peixos, mariscs.


No deixeu els dolços exposats a casa: veure'ls contínuament augmenta les ganes de consumir-los.

Mengeu de manera conscient, equilibrada, sense culpes i amb el màxim de coses fetes a casa

 Com s'aconsella consumir els dolços aquests dies?

De manera ocasional. Tot i que l'OMS recomana una ingesta reduïda de sucre i l'ideal seria 0 sucre. L'OMS també ens diu que la seva ingesta no ha d'elevar els 25g en adults i de 15g en nens a partir dels 2 anys.

​L'ideal per a aquestes dates és cuinar en família, endolcint amb aliments reals, com la fruita, la canyella, els dàtils... Encara que sense abusar-ne diàriament. Hem d'entendre que encara que siguin dolços casolans, el seu alt consum fa que es desplacin altres aliments necessaris de la nostra dieta diària.

I els dolços baixos en sucre són una bona opció?

Majoritàriament aquests productes substitueixen el sucre per edulcorants. Els famosos productes “zero” “light” o “sense sucre” no són aconsellables, ja que hi ha estudis on es parla d'alteracions a la microbiota intestinal. A més, el consum d'edulcorants també fa que augmentin les nostres ganes de menjar, distorsionant els nostres senyals de sacietat.

Com hem d'equilibrar la nostra dieta aquests dies?

L'equilibri és menjar de manera conscient. Seguir menjant aquests dies com ho fem diàriament, però tenint en compte que si sortim a dinar fora de casa o quedem amb la família o amics i ens ve de gust menjar alguna cosa més esporàdica puguem fer-ho, sense culpes i sense sentir-nos malament.


ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Riho Kroll
Roger Aranda Rovira
Us passa? El psicòleg Roger Aranda ens explica què fer
Imatge il·lustrativa
Andrea Gabarró
Si tens el triangle Pikler i no saps ni qui és Pikler llegeix això
Imatge il·lustrativa
Marta Segrelles
La psicòloga Marta Segrelles ens en parla
Imatge il·lustrativa
Gala Espín
Paola Roig
La psicòloga Paola Roig ens parla de l'exigència que carreguem les mares i els pares en la criança
Logotip de Criar.cat

Responsable editorial: Alba Carreres
Director de negoci: Jordi Font
Director de nous formats: José M. Gutiérrez
Responsable de publicitat: Nadina Urgell

Editorial: Emercat Osona SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres