Adeu a la publicitat sexista en joguines

Entra en vigor el codi deontològic sobre la publicitat no sexista en joguines

1 de desembre de 2022 a les 09:12h
per Criar.cat
Entra en vigor un nou codi deontològic en publicitat de joguines a partir de l'1 de desembre del 2022 amb l'objectiu que els anuncis d'aquests productes destinats a la infància siguin més igualitaris, veraços i constructius.

El codi està articulat per 64 normes deontològiques que s'hauran de respectar quan aquest missatge vagi dirigit a menors de 15 anys, amb especial atenció a la franja 0-7 anys per la seva menor vulnerabilitat. 


Aquest nou codi substitueix el del 2005 i és un acord entre el Ministeri de Consum i l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ) i Autocontrol, l'organisme independent que regula la indústria publicitària a Espanya.

Segons el Consell Audiovisual de Catalunya quasi el 70% dels vídeos amb publicitat de joguines a internet són sexistes, i 9 de cada 10 vídeos protagonitzats per influencers infantils presenten estereotips de gènere. 


A la pràctica què canviarà l'entrada en vigor d'aquest codi?

Estarà totalment prohibit mostrar nenes sexualitzades als anuncis

S'evitarà l'associació exclusiva de joguines que reprodueixin rols de cures, treball domèstic o bellesa a les nenes, i tecnologia o activitat física a nens
No es faran associacions de colors com fins ara sí que passava
No es podrà indicar ni explícitament ni implícitament si les joguines són per nenes o nens
S'intentarà utilitzar llenguatge inclusiu
Les comunicacions comercials hauran d'incloure una descripció del producte clara i entenedora pels infants
Es fomentaran valors i aptituds claus per desenvolupar la seva creativitat, empatia i desenvolupament físic i intel·lectual
Els anuncis audiovisuals hauran d'incloure pictogrames que aclareixin temes relacionats amb el muntatge, preu o necessitats tècniques
Els pictogrames han d'ocupar mínim un 7% de la pantalla i ubicar-se a la part superior esquerra amb una durada mínima de 2 segons 

La implementació d'aquest codi vol convertir Espanya en referent europeu en aquest àmbit i pretén impulsar un canvi social per tal de fomentar la igualtat des de la primera infància. 
Arxivat a:
ActualitatGeneral
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
A.A.
per Anna Albert
Un recurs divertit perquè els infants recreïn i reinventin a la seva manera la història
Imatge il·lustrativa
per Aina Font Torra i Irene Ramentol
Un recull de llibreries especialitzades que us encantaran
Imatge il·lustrativa
Napadon Srisawang
Factors que poden disminuir les possibilitats d'embaràs
Imatge il·lustrativa
Josep Lluís Escudero
per Mar Domènech
Des de Criar.cat t'oferim un recull d'activitats per a tota la família
Logotip de Criar.cat
Responsable editorial i de projecte: Irene Ramentol
Responsable d'estratègia digital: Albert Salord
Responsable comercial: Mar Domènech
Cap d'audiències: Mario G. García
Responsable de nous formats: Gemma Cuadrado
Tecnologia: Sobrevia.net


Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres
Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat