Olga Sagal

Trucs per calmar el dolor de les genives durant la dentició

Durant l'etapa de la dentició hi ha nadons que poden estar molestos o irritables. Què podem fer?

Olga Sagal
Durant l'etapa de la dentició hi ha infants que estan més molestos, més irritables, també n'hi ha que no experimenten cap símptoma, o que simplement babegen més. Dependrà de cada infant.

Les famílies sovint patim i volem evitar-los qualsevol dolència. Tot i això no tot si val quan parlem de dentició, perquè segons ens explica l'odontopediatra Lara Concellón, hi ha pràctiques molt exteses que no són saludables i que fins i tot poden ser perilloses. 

És per aquest motiu que des de Criar.cat t'oferim aquest llistat amb els consells específics d'allò que ens recomana Lara Concellón i allò que no és gens recomanable.



Cullereta a la nevera
Polos de llet materna (cal oferir amb un dispositiu que eviti ennuegament)
Fred local o gel al mugró
Masatges amb el dit fred
Mossegadors de cautxú sense aire a dintre ni foradets a la peça (l'odontopediatra desaconsella totalment la girafa Sophie entre altres mossegadors que tenen aire perquè es poden fer fongs a dintre)
Didals de silicona


No hi ha evidència, però hi ha gent que els funciona

Cremes per a dentició, especialment si són fresquetes de la nevera. Important: que no porti anestèsia local
Camamilla en boletes
Gengibre
Extracte de vainilla

NO

Apiretal a les genives. Si cal donar medicació cal que sigui oral. Mai aplicar a les genives
Mossegador de boletes. Hi ha risc d'asfíxia. Encara que ens sembli molt segur a simple vista el risc d'ennuegament i asfíxia és alt especialment a la nit.
Mossegadors amb aire a dintre

Segons ens explica Lara Concellón la dentició no ha de donar febre, i per tant recomana que si hi ha febre que es consulti amb un/a pediatre/a. 

 
Alba Carreres
Responsable editorial de Criar.cat
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Harry Grout
per Irene Ramentol
La base d'una alimentació saludable no només està en els aliments
Imatge il·lustrativa
iStock
per Alba Carreres
Característiques de l'etapa del "no retorn"
Imatge il·lustrativa
iStock
per Irene Ramentol
Una eina útil per ajudar-vos a tenir present el calendari pediàtric si tens criatures d'entre 0 i 15 anys
Imatge il·lustrativa
iStock
per Irene Ramentol
Aquestes són les recomanacions de les persones expertes
Logotip de Criar.cat
Responsable de projecte: Irene Ramentol
Responsable editorial: Alba Carreres
Responsable de publicitat: Mar Domènech
Tecnologia: Sobrevia.net

Editorial: Edicions Digitals de Premsa Local SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres