7 esmorzars o berenars sans i saludables

Deliciosos i nutritius

per Criar.cat
No saps què preparar-los per esmorzar o berenar? Estàs cansat/da que sempre mengin el mateix? Vols idees noves sanes i saludables?

T'hem preparat un recull de les millors receptes per a totes les edats, aptes a partir de la introducció de tots els al·lèrgens i també ideals per BLW. 


Rodones de maduixa: La Raquel Orgilés Vila, una mare a qui li agrada cuinar i comparteix receptes al seu compte d'instagram, ens ha preparat unes rodones de maduixa. 

Només et cal: 70 ml. de beguda de civada, 35 grs, flocs de civada, 4-5 panses, 1/2 plàtan i 1 ou. A banda les maduixes, una rodanxa per cada rodoneta. Cal triturar tots els ingredients menys la maduixa i en una paella a foc baix preparar les rodonetes volta i volta, una vegada la rodoneta estigui feta per una banda cal posar-hi una rodanxa de maduixa i tapar-ho amb una altra rodona.


És una recepta senzilla de fer i apta per BLW. 
 

Nius de Civada i ametlla: Una mica més elaborada, però es pot fer sense haver de donar la forma de niu. Ens la fa la Myrto Kalle, una altra mare que fa receptes gregues i saludables.

Només et cal: 70 grs d'oli de coco, 50 grs de xocolata negra, 40 grs d'ametlles laminades, 70 grs de flocs de civada, 40 grs de coco ratllat, 2 cullerades de cacau pur, 8 motlles de paper per fer magdalenes. Cal escalfar a foc baix l'oli de coco, la xocolata i el cacau. Barrejar bé tots els ingredients secs i afegir la barreja d'oli de coco. Guardar bé a la nevera uns 3-4 minuts. 
 

Creps de pera amb cacauets i panses: Recepta senzilla de la Raquel Orgilés Vila. Només cal barrejar tots els ingredients: 200 grs d'oli d'oliva, 80 grs de cacauets torrats, 80 grs de farina d'espelta, 170 ml de beguda vegetal, 200 grs de pera, 50 grams de panses i un ou.
 

Galetes de cereals: Molt senzilles de fer. Hi ha diverses maneres de fer-les. Nosaltres les hem fet amb civada, clara d'ou i plàtan, tot barrejat i al forn fins que estiguin ben torradetes (uns 15 minuts). Hi ha persones que hi posen pera, xocolata, panses o altres condiments. 

També hi ha l'opció de triturar-ho tot i fer-ho en format pastís afegint llevat en pols per tal que pugi la massa. 
 

Pastís de carbassa: Sa i saludable. Es pot substituir el sucre per plàtans madurs. És una recepta de la Myrto Kalle. Es necessita una tassa de puré de carbassa (mitja carbassa tallada i cuinada al forn uns 180 graus 20-25 minuts), 5 plàtans madurs, 1/4 tassa d'oli de coco, 2 ous, 3 cullerades en total de barreja d'espècies (canyella, gingebre, nou moscada, vainilla), 1/2 cullerada de sal 1/2 cullerada de bicarbonat sodi, 1 1/3 tasses de farina de blat integral. 

Cal preescalfar el forn a 170 graus, en un vol preparar la barreja i cuinar-ho al forn entre 60-70 minuts o fins que un escuradents inserit surti net. Deixeu-ho refredar abans de tallar i podeu tenir berenar o esmorzar per un parell de dies. 
 

Panets casolans: Una recepta senzilla que podeu preparar amb la família. 130 grams de farina, 130 grams de iogurt natural, llevat en pols si la farina no en porta i un ou (opcional), tot plegat triturat i amb farina s'amassa fins a fer unes boletes. 

Es pot posar a dintre les boletes el que més us agradi: nous, formatge, xocolata, panses...17 minuts al forn a 200 graus i a berenar. 
 

Porridge de civada: Es fa amb 200 ml de llet vegetal, de vaca o aigua, es posa a escalfar al foc. Si es fa amb aigua hi ha persones que hi posen una closca de taronja o bé vainilla. Quan comença a arrancar el bull s'hi posa flocs de civada (4 cullerades), i es cuina a foc molt lent durant 2 minuts sempre remenant. Quan estigui fet es deixa reposar un minut. S'hi pot posar canyella, fruita fresca o secs, mel...etc. En aquest compte d'Instagram hi tens receptes per inspirar-te.


T'ha agradat aquest contingut?




 
ALTRES NOTÍCIES
Imatge il·lustrativa
Daria Shevtsova
Alba Carreres
Una activitat per abans d'anar a dormir que genera vincles i ajuda a pensar
Imatge il·lustrativa
Paola Roig
Ens en parla la psicòloga perinatal Paola Roig
Imatge il·lustrativa
Mathilde Langevi
Paola Roig
Et passa? Ens en parla la psicòloga perinatal Paola Roig
Imatge il·lustrativa
Garret Jackson
Fes-li un petó a la tieta, va, vinga!
Logotip de Criar.cat

Responsable editorial: Alba Carreres
Director de negoci: Jordi Font
Director de nous formats: José M. Gutiérrez
Responsable de publicitat: Nadina Urgell

Editorial: Emercat Osona SL
Avís legal

Cerca a Criar.cat:

 

Trobem-nos a:

Contacta amb nosaltres